ועידה פסגה: רבני הציונות הדתית נפגשו עם שי ניצן

על רקע הקיטוב שנוצר בין הציונות הדתית לבין גורמי אכיפת החוק, על רקע מעצר הרבנים, נפגשו הרבנים דרוקמן ווישליצקי עם גורמים בכירים במשרד המשפטים – ובהם עו"ד שי ניצן

חדשות כיפה אורי פולק 03/08/11 16:29 ג באב התשעא

ועידה פסגה: רבני הציונות הדתית נפגשו עם שי ניצן
מתוך המודעה, צילום: מתוך המודעה

גורמים בכירים במשרד המשפטים נפגשו באחרונה עם רבנים בכירים וגורמים מובילים בציונות הדתית, זאת על רקע הקצנת השיח הציבורי והתקשורתי בין מערכת אכיפת החוק ובין הציבור הציוני דתי, כפי שבא לידי ביטוי בעיקר במעצרם של הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף, במהלך החודשים האחרונים.

במפגש, שהתקיים בלשכתו של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, השתתפו גם עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי), עו"ד שוקי למברגר, המשנה לפרקליט המדינה (פלילי) וכן הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף אביחי מנדלבליט. מהצד הציוני דתי השתתפו הרב חיים דרוקמן, יו"ר ישיבות בני עקיבא, הרב וישלצקי, ראש בית מדרש "מהות", הרב מיכה הלוי, ראש ישיבת נחלת יצחק בתל-אביב וכן חיים פלק, ראש ארגון "ישפה".

במשרד המשפטים ציינו כי המפגש התאפיין באווירה פתוחה, תוך הפגנת כבוד הדדי, ובמסגרתו הציגו הצדדים את עמדתם ביחס לנושאים אלה וניהלו שיח כן ונוקב. "מטבע הדברים, לא הושגה הבנה מלאה ביחס לכל הנושאים השנויים במחלוקת, אך נוצר שיח ערכי, פורה ומקיף, וסוכם כי הצדדים ימשיכו להידבר בעתיד הקרוב", נמסר לכיפה ממשרד המשפטים. "כל הנוכחים הסכימו כי פגישה זו, שהתקיימה על בסיס רצון להרבות הבנה ולצמצם ולמקד מחלוקות, הייתה בעלת חשיבות, וחשוב שקוימה דווקא בימי בין המצרים", נמסר.