ועידת המפד"ל קוראת לריצה משותפת עם "האיחוד הלאומי"

"המפד"ל קיימת", קבע ח"כ זבולון אורלב עם כינוס הועידה ה-8 של המפלגה, "הטענות על פירוק מוסדותיה – טענות סרק"

חדשות כיפה אורי פולק 14/06/11 20:15 יב בסיון התשעא

ועידת המפד"ל קוראת לריצה משותפת עם "האיחוד הלאומי"
יוסי זליגר, יחצ, צילום: יוסי זליגר, יחצ

ועידת המפד"ל ה-8, שהתכנסה היום (ג') בנחלים לראשונה מאז פורקה המפלגה, קוראת לאחדות הציונות הדתית ברשימה משותפת של המפד"ל והאיחוד הלאומי, במתכונת הבחירות לכנסת ה-17.

יצוין כי הועידה הוחרמה על ידי שני חברי "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ וחבר הכנסת אורי אורבך, שבחרו שלא להגיע לכינוס. מוקדם יותר היום פרסם השר הרשקוביץ מכתב אישי וחריף נגד ח"כ אורלב, בו הוא מבקר אותו על התנהלותו הפוליטית - המונעת, לדבריו, מטעמים אישיים. חברי תנועת "רעננים" שביקשו לשבש את הועידה סולקו על ידי הסדרנים מן המקום.

לצד ההחלטה על אחדות השורות הפוליטית, החליטה הועידה גם על קיום מפקד, בחירות פנימיות והתחדשות המוסדות הדמוקרטיים ופעילותה של המפד"ל. "הועידה מטילה על הלשכה, הועדה המתמדת והמזכירות כאחד בראשות יו"ר המפד"ל לבצע החלטה זו על כל מרכיביה", נכתב בהחלטות הועידה, שהמליצה כי בחירת יו"ר המפד"ל תעשה בבחירות מקדימות, פריימריז, שמועדן יקבע על ידי מוסדות המפלגה בקרוב.

עוד הוחלט בועידת המפד"ל כי תינתן עדיפות ל- 70,000 המתפקדים שהתפקדו במפקד הקודם, אך יחד עם זאת ובהתייחס למעמדם הפוליטי של השר דניאל הרשקוביץ וח"כ אורי אורבך, שאינם חברי המפלגה, הוחלט כי גם "שרים, חברי כנסת ונבחרים מוניציפאליים שאינם חברי הועידה ויתפקדו למפד"ל - יצורפו כחברי ועידה עם זכויות מלאות".

הועידה הוסיפה וקראה לאחדות המחנה הדתי לאומי, ובראשו אחדות פנימית בסיעת המפד"ל ו"הבית היהודי". "הועידה רשמה לפניה כי מתקיים תהליך של הידברות על מנת לגבש הצעה מוסכמת על כל חברי הסיעה. כאשר תגובש הצעה שכזו תוך חודש ימים, היא תובא לדיון והחלטה בוועידה", נכתב בהחלטה.

(צילום: יוסי זליגר, יחצ)



המפד"ל חזקה יותר מכל אישיה ומכל משמיציה

ח"כ זבולון אורלב נשא דברים בועידה וטען כי "זהו כינוס שבא להעיד שהמפד"ל חזקה יותר מכל אישיה ומכל משמיציה. שאתם, חברות וחברי הועידה, אתם המפד"ל, אתם חוט השדרה והבסיס עליו בנויה התנועה. תנועת הציונות הדתית היא לא מפלגה גרידא אלא תנועה של אורח חיים אישים ולאומים מלאים לא רק לחבריה אלא גם ואולי בעיקר לעם ישראל כולו ולמדינת ישראל".

אורלב ציין כי "המפד"ל הייתה ותמשיך להיות הזרוע הפוליטית העיקרית של הציונות הדתית". הוא הוסיף כי בשלושים השנים האחרונות רשמה הציונות הדתית שורה ארוכה של פילוגים פוליטיים, שהצליחו לדבריו "לגרום לנזקים פוליטיים בל ישוערו. בגלל הפילוגים החמצנו שלושה עשורים בהם יכולנו להנהיג ולהוביל במדינה".

יו"ר המפד"ל הזכיר את הניסיון לריצה משותפת עם "האיחוד הלאומי" בבחירות הקודמות, ואת דבר הקמת "הבית היהודי". הוא הסביר כי מכיוון שהאיחוד בוטל ברגע האחרון, מוסדות המפד"ל לא פורקו. "מתוך אחריות ציבורית החלטנו לשמור עבורנו את השם "הבית היהודי", כדי להמחיש לציבור כי אנו מעוניינים לשמור על אחדות בציונות הדתית", הסביר אורלב, שציין כי "מתוך אחריות לאומית" בחר לאפשר את מועמדותם של השר דניאל הרשקוביץ וח"כ אורי אורבך.


(צילום: יוסי זליגר)


המפד"ל קיימת - הכל טענות סרק

"הרשקוביץ ואורבך יודעים היטב וחתמו על הסכמתם להיות חברי כנסת מטעם המפדל בסיעת "הבית היהודי - מפד"ל החדשה". המפד"ל היא שניהלה את מערכת הבחירות, קיבלה את מימון הבחירות ונבדקה על ידי מבקר המדינה עם דו"ח חיובי", הדגיש אורלב, שציין כי "מיד לאחר הבחירות ובמשך השנתיים וחצי האחרונות עשיתי כל מאמץ אפשרי לשכנע את חברי לסיעה הרשקוביץ ואורבך לחדש את הפעילות התנועתית, להתחיל במפקד חדש, לקיים בחירות פנימיות ולהקים את המוסדות הדמוקרטיים החדשים של המפדל. בדרך זו נוכל לחדש את הקשר עם השטח, לשתף את הציבור הרחב בפעילות ולאפשר לפעילים רבים לקחת חלק בפעילות. במבחן התוצאה לא קיבלתי את הסכמתם".

"המפד"ל קיימת", קבע אורלב, "טענת הסרק ועלילת הכזב שכביכול אין מפד"ל, אין מוסדות אין חוקה והכול התפרק אין לה על מה לסמוך. ועידת המפד"ל החליטה על נכונותה לפרק את המפד"ל אך ורק לצורך הקמת המפלגה המאוחדת החדשה של הציונות הדתית "הבית היהודי". אולם כאמור לעיל המפלגה החדשה לא הוקמה ולכן המפד"ל לא פורקה, לכן היא קיימת, מוסדותיה קיימים וכך גם חוקתה". הוא הוסיף כי פעמים רבות ביקש ודרש מהרשקוביץ ואורבך "לזנוח את וויכוחי העבר ולהתאחד במאמץ לבנות את העתיד של תנועתנו באמצעות מפקד הציונות הדתית, בחירות פנימיות והקמת מוסדות דמוקרטים חדשים כפי שנהגה המפד"ל מימים ימימה וכפי שמחייבת חוקתה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן