Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
הרשקוביץ לאורלב: לא נתת לי יום אחד של חסד - כיפה

הרשקוביץ לאורלב: לא נתת לי יום אחד של חסד

השר הרשקוביץ מאשים: אורלב ניסה להדיח אותי בעיצומם של ימי השבעה על אמי. מכתב חריף בצל התכנסותה של ועידת המפד"ל

חדשות כיפה הרב פרופ´ דניאל הרשקוביץ 14/06/11 15:47 יב בסיון התשעא

הרשקוביץ לאורלב: לא נתת לי יום אחד של חסד
יותם פרום, צילום: יותם פרום

לח"כ אורלב שלום,

כאילו דבר לא השתנה, אתה מארגן כינוס של הועידה השמינית של המפד"ל, שאת מוסדותיה קברת בשתי ידיך ובלהט רב, יש לומר, לפני קצת יותר משנתיים. הועידה השמינית, שחבריה נבחרו לפני כמה שנים? מי זוכר בכלל?! היא "רצון הציבור" מבחינתך. כך הגענו למצב העגום שציבור מפואר איננו זוכה לייצוג פוליטי ראוי. כך הגענו, בהנהגתך, לשפל המדרגה מבחינה פרלמנטרית, וחמור מכך - בעיני הציבור.

שאלה לי אליך, ח"כ אורלב: מה משותף לפרופ' אבנר חי שאקי ז"ל, לרב יצחק לוי ולאפי איתם יבלד"א, ולי? התשובה ידועה לכל. לא רק שלא קיבלנו ממך יום אחד של חסד. עוד בטרם נבחרנו, בטרם קיבלנו על עצמנו את משימת ההנהגה, עשית ככל יכולתך לשלול מאתנו כל אפשרות לעבוד. למה לא תגלה לציבור את כל ההסכמים החשאיים, את כל הבריתות האפלות שרחשת ובישלת עוד לפני הבחירות? את כל השיחות החשאיות שניהלת עם גורמים מכאן ומשם בשביל להצר את צעדיי, בשביל למנוע כל סוג של רפורמה? למה לא תגלה לציבור את ניסיונותיך להדיח אותי מעמדת מנהיגות מיד אחרי הבחירות, כמו גם בעצם ימי השבעה על אמי ז"ל?

אולם, ואולי בשונה משנעשה העבר, אין בכוונתי לאפשר לך להמשיך לדרדר אותנו מטה מטה, ולוואי שאצליח. הציבור מאס באי-הסדרים הניהוליים, בהתנהלות כספית לא שקופה, בתעלולי בירוקראטיה שמקומם בימים רחוקים, ביד רוחצת יד. מדוע התנהלת בחשבונות הסיעה כבתוך שלך? רק משום כבוד המפלגה נמנענו עד לאחרונה, ח"כ אורי אורבך ואני, מלבצע את הצעד שנדרש מזמן, שיבטיח פיקוח נאות על כספי הסיעה. למה מוסדות המפלגה בהנהגתך התנהלו תמיד בשיטת סלאח שבתי?

התבקשתי להוביל את הציונות הדתית, שלא במסגרת המפד"ל הישנה שאתה עצמך חתום על תעודת הקבורה של מוסדותיה, לחוף מבטחים. לא הצלחתי עדיין, כי חברינו מהאיחוד הלאומי סירבו להטות כתף, וכי אתה וידידיך לעת מצוא מנסים לשמר את העבר, ולא להביט אל העתיד. לא התייאשתי, לא הרמתי ידיים. אם הציבור יבחר מישהו אחר להוביל - יעשה זאת. אבל לא אסכים בשום אופן שהשיטות הנלוזות של העבר תכפינה את עצמן על העתיד.

בועידה שאתה מנסה לכנס יש אנשים ישרי-דרך, טובים וראויים, אבל הציבור הרחב צריך להחליט מי הם נבחריו עכשיו, מחדש, תוך הכרת פניה הרעננות של הציונות הדתית. למה לא הסכמת לשריון מאסיבי של צעירים ונשים? למה לא הסכמת למפקד חדש, נטול ארגזים? למה לא הסכמת לייצוג של קבוצות באוכלוסיה שידן רב להן בהנהגת הציונות הדתית בהגשמה ובאידיאולוגיה?

במשך שנתיים פעלתי יחד עם ח"כ אורבך להקמת מוסדות דמוקרטיים בהם פעילים המסורים לתנועה מזה שנים רבות ישתפו פעולה עם נציגות צעירה מן השטח, ממגוון העשייה הרחב מאד של הציונות הדתית. הסיעה קיימה דיונים ארוכים שתוצאתם הייתה החלטת סיעה על תוואי מפורט לחידוש פני המפלגה והתנהלותה הדמוקרטית. ניסינו להגיע עמך להסכמות. מדוע כאן שכחת את הדמוקרטיה? מדוע בחרת לנקוט פעולות יחיד חד-צדדיות בניגוד להחלטת הסיעה?

אני פונה לכל מי שדרכה של הציונות הדתית קרובה ללבו להרים קול, להודיע שדרך העבר נמאסה. עזרו לנו לקדם את הייצוג הפוליטי של התנועה היקרה הזו קדימה, ולא אחורה, למעלה, ולא למטה. אינני קובע מי בפנים ומי בחוץ, זה לא המנדט שלי. המנדט שלי הוא לאפשר לציבור להשפיע על הייצוג הפוליטי שלו בכנסת. המנדט שלי הוא להפקיע את הציונות הדתית מידיה של הפרה-היסטוריה, ולהוביל אותה לעמדת מנהיגות ממשית במדינת ישראל, שזקוקה כל כך לקולנו. אני סבור שפריימריז פתוחים ובלתי תלויים לכלל הציונות הדתית עשויים לחולל זאת.

אני מסרב להיות מאלה שיושבים על הגדר ומסתכלים איך הורסים להם תנועתנו "הבית היהודי - מפד"ל החדשה". מיום שנבחרתי ראיתי את תפקידי להתבטא, בגלוי, בכל סוגיה והיבט. יצאנו מהשטעטל, כבר לא סוגרים דילים מאחורי הקלעים, ולא עוסקים בתחבולות ובגניבת סוסים. פשוט מנהיגים!

הגיע הזמן לרתום כתף ולסייע, בכוחות משותפים, להעלות שנית את העגלה במעלה. אני מקווה שתתעשת ותתרום את חלקך להצלחת הציונות הדתית ועם ישראל.

הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, יו"ר "הבית היהודי - מפד"ל החדשה", שר המדע והטכנולוגיה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן