ועידת "הבית היהודי" אישרה את כל הצעותיו של בנט

כפי שדווח בכיפה, ניר אורבך, יד ימינו של בנט, ימונה למנכ"ל המפלגה. כמו כן אישרה הועידה כי היו"ר בנט יקבע את חלוקת התיקים והתפקידים - בכפוף לאישור מרכז המפלגה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/02/13 17:33 י באדר התשעג

ועידת "הבית היהודי" אישרה את כל הצעותיו של בנט
יחצ, צילום: יחצ

ועידת ”הבית היהודי“ המתכנסת הערב (ד‘) בבניני האומה בירושלים, אישרה ברוב גדול את כל הצעותיו של יו“ר המפלגה, נפתלי בנט. בועידה, שעוסקת גם במו“מ הקואליציוני ובמהלכה יתקיים דיון פתוח בין חברי הועידה בנושא, נערכה הצבעה שאישרה את הצעותיו של בנט.

בין היתר אישרה הועידה את מינויו של ניר אורבך לתפקיד מנכ“ל המפלגה, כפי שדווח אתמול בכיפה. אורבך כיהן בעברו כסמנכ"ל "מפעלות הציונות הדתית" ונמנה על מייסדי פורום הממ"דים הארצי ופורום המדרשות התורניות לבנות. בתקופת הפריימריז למפלגה והבחירות לכנסת, שימש כראש מטה הבחירות של בנט. הוא נחשב ליד ימינו הפוליטית, בעיקר בקרב אנשי השטח ופעילי המפלגה.

עוד אישרה הועידה קיבוע פריימריז במפלגה, בהתאם להתחייבות קודמת שמסר בנט לבוחריו, עוד בתקופת הפריימריז. המשמעות היא שינוי של חוקת המפלגה כך שפריימריז יתקיימו בה באופן דמוקרטי, בהתאם למקובל במפלגת ”העבודה“ ו“הליכוד“.

כמו כן אישרה הועידה כי בחירת שרי הממשלה ואיוש התפקידים הרשמיים של אנשי המפלגה תתבצע בהמלצת היו“ר בנט, אשר יקבע בעצמו את חלוקת התיקים והתפקידים ויביא אותם לאישור המפלגה. מדובר במודל ”פתוח“ יותר המיושם כיום במפלגת ”העבודה“, לעומת מפלגות אחרות, דוגמת ”יש עתיד“, שם יו“ר המפלגה קובע בעצמו את איוש תפקידי השרים, ללא צורך באישור ועידה או מרכז.