ועד מתיישבי שומרון: לא מתנצלים על הסרטון

בתגובה ראשונה של וועד מתיישבי שומרון, מסבירים אנשיו, שהמטרה הייתה לזעזע ולעורר דיון ציבורי במחאה על הדה לגיטימציה והחרמות על ישראל שמגיעים בעידוד השמאל הקיצוני

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/02/15 12:21 כו בשבט התשעה

ועד מתיישבי שומרון: לא מתנצלים על הסרטון
צילום מסך, צילום: צילום מסך

"הצלחנו לזעזע אתכם הבוקר ולעורר דיון ציבורי? זו הייתה המטרה", מגיבים היום בצהריים (א') אנשי ועד מתיישבי שומרון על גל הביקורת העזה שניטחה על הסרטון אותו הפיצו במוצאי שבת בו נראים אנשי השמאל כמשרתים של אדון גרמני בשם "דער שטירמר".

בהודעה שכולה מוקדשת לאי ההתנצלות נאמר: "חברים יקרים, גם אנחנו שמענו את הקולות המצקצקים כנגדנו הבוקר בתקשורת. לא הופתענו. רצינו לעורר דיון ציבורי סביב מה שאנו רואים כהשמדה עצמית. וכן, לעיתים הדרך לעשות זאת היא רק בצורה שכולם יסתכלו עליך, וכלום יקשיבו".

"אנחנו בוועד מתיישבי השומרון רואים מן הצד אלפי מבנים פלסטיניים לא חוקיים שנבנים על אדמות מדינה במימון אנטישמי, שומעים על חקירות כנגד בכירי מערכת הביטחון ברחבי העולם ובהאג, רואים התנכלויות יום יומיות של השמאל הקיצוני למול חיילנו, רואים התעלמות מהצקות חוזרות ונשנות של גורמי שמאל קיצוני להתיישבות. חלקם עושים זאת מאידיאולוגיה, חלקם עושים זאת בשל תאוות בצע. כולם מביאים אותנו למצב בו העולם מתנכל לנו, חרמות מתרבים על ישראל והדה לגיטימציה מהדהדת בכל מקום", מתריעים בוועד המתיישבים.

לטענתם, "כאשר פונים אל העולם ושואלים אם הוא לא למד, העולם עונה- "תראו, יהודים אומרים ככה, זו לא אנטישמיות." ובדרך הזו מוחדר הרעל לכל מקום, בדרך של השנאה העצמית הזו השמאל הקיצוני עלול להביא את כולנו להשמדה עצמית".

בוועד מדגישים כי אין בסרטון שום כוונה להסתה נגד גורם זה או אחר. "זהו ניסיון להציג בפני מי שהכסף והליטוף הזר עיוורו אותו איך הוא באמת נראה בעיני פטרונו. אנחנו, בועד מתיישבי השומרון לא מתכוונים לשתוק אל מול הדה-לגיטימציה. נהיה כאן תמיד כדי לעורר את העם שלנו", לשון ההודעה.

כאמור הסרטון גרר אחריו תגובות רבות משני צדדי המפה הפוליטית שגינו את הטרמינולוגיה שלו ואת המסר שניתן להבין ממנו, שמקבלי הכספים צריכים להיתלות.