ועדת השרים דחתה את הצעת החוק להחלת הריבונות ביו"ש

זאת בניגוד לרוב שהסתמן להצעת החוק של ח"כ מירי רגב בטרם ההצבעה – ובעקבות התערבות נתניהו אשר קרא לשרים להתנגד לה. תשעה התנגדו, רק שר אחד תמך

חדשות כיפה אורי פולק 13/05/12 17:27 כא באייר התשעב

ועדת השרים דחתה את הצעת החוק להחלת הריבונות ביו"ש
זאב זמיר, www.pikiwiki.org.il, צילום: זאב זמיר, www.pikiwiki.org.il

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (א') את הצעת החוק של ח"כ מירי רגב להחלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון. קודם לישיבת הוועדה הסתמן רוב בעד הצעת החוק, אלא ששר המשפטים יעקב נאמן, אשר עירב בנושא את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצליח להורות לשרים להפוך את עמדתם ולהתנגד להצעה.

התומכים המרכזיים בחוק הם גדעון סער ולימור לבנת, שהתמודדו בישיבה מול השרים בני בגין ודן מרידור, אשר טענו כי אישור ההצעה יוביל להשלכות מדיניות משמעותיות ועל כן אין להעלות אותה מבלי שיתקיים עליה דיון מיוחד בממשלה. השר בגין ציין כי "הנושא מסור לוועדה על פי פקודת בסדרי השלטון והמשפט, והיא יכולה להחליט גם ברוב של אדם אחד. אני מבין שמנסים לכפות על הממשלה החלטה שכזו - צריך להשאיר את ההחלטה לישיבת ממשלה שתיוחד לנושא".

שר המשפטים, יעקב נאמן, ניסה להוביל לפשרה אשר לא תוביל לדחייה מוחלטת של ההצעה אלא רק לדחיית הדיון בחודש, אלא שהשר בגין התנגד להצעה בטענה כי "לא ניתן גם לאפשר מראית עין שלפיה שוקל ראש הממשלה אפשרות של החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון".

בסופו של דבר, דחו השרים את ההצעה, כאמור, חרף עמדתם הקודמת. תשעה התנגדו להצעה, חמישה נמנעו ורק אחד תמך.