ועדת הכספים אישרה העברת 65 מיליון שקל לישיבות

תקציב הישיבות אושר על ידי ועדת הכספים, בגובה של 65 מיליון שקלים ולפי תבחינים חדשים של "ישיבות מעודדות גיוס" שאושרו בשבוע שעבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/13 20:05 ב בחשון התשעד

ועדת הכספים אישרה העברת 65 מיליון שקל לישיבות
יחצ, צילום: יחצ

ועדת הכספים בראשות ח"כ ניסן סלומינסקי אישרה הערב (א‘) העברת 65 מיליון שקלים עבור ישיבות ההסדר והגבוהות, לפי תבחינים חדשים של "ישיבות מעודדות גיוס" שאושרו בשבוע שעבר, שבעקבותם ישיבות ההסדר יקבלו תוספת תקציבית ממה שקיבלו ב- 2012 והישיבות הגבוהות הציוניות לא ייפגעו.

כפי שפורסם בכיפה, היום הועבר כבר התקציב לישיבות עם התוספת לפי התבחינים החדשים. ההעברה התקציבית מגיעה לאחר מאבק קשה שניהלו יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, ח"כ סלומינסקי, סגן שר החינוך אבי וורצמן ויו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד, עם הגורמים הרלוונטיים באוצר. יש לציין כי מדובר בתקציב נוסף לזה שהועבר לפני כחודש. ישיבות ההסדר קיבלו עוד תקציב, בסך 15 מיליוני שקלים שהועברו לפני חודש מתקציב משרד הביטחון, לאחר פעילות סגן שר החינוך אבי וורצמן.

לפי התבחינים, ישיבות עם גיוס של 15% ומעלה יקבלו תמיכה שתעמוד על 1.5 נקודות לתלמיד. לישיבות עם שיעור גיוס של 30% תינתן תמיכה שתעמוד על ערך של 2 נקודות. אלו שמתגייסים מהן 45% ייהנו משיעור תמיכה של 2.7 נקודות ואילו ישיבות המגייסות 60% ומעלה מתלמידיהן ייהנו מתמיכה שתעמוד על 3.6 נקודות, לעומת 1.8 נקודות כיום. גם מדרשות לבנות יקבלו תוספת תקציבית, של פי שניים ממה שהוקצה תחילה בתקציב, מ- 1.25 נקודות ל- 2.5 נקודות. יש לציין שמסעיף זה ייהנו הן מדרשות ציוניות והן כ- 2,000 בנות מדרשות חרדיות. גם מוסדות תורניים הנמצאים בתוך מוסדות אקדמיים יקבלו תוספת תקציבית

בבית היהודי אמרו כי "אנחנו מאמינים שהתורה היא לא דבר סקטוריאלי, היא שייכת לכל העם היהודי. לימוד התורה בישיבות הציוניות הופך אותן למפעל לייצור מוטיבציה בקרב החיילים המתגייסים. כמו שקרה בעניין חוק יסוד משאל העם- הבית היהודי הוכיח שכשהוא נלחם על משהו זה אפשרי. נמשיך למלא את יעודנו בממשלה בנושאים הכלכליים, המדיניים ובשמירה על עולם התורה. אחרי המתקפות הבלתי פוסקות מהעולם החרדי, הכרת הטוב על פעילותנו היא גם אופציה, אם כי נמשיך להילחם על עולם התורה גם בלעדיה".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט: "אני מודה לכל מי שהתאזר בסבלנות למרות הקשיים. שלא יטעו בנו - הוכחנו שכשאנחנו עומדים על שלנו אנחנו מגיעים ליעדים שקבענו לעצמנו. זה שהבית היהודי הפך למפלגה של כל עם ישראל לא אומר שניתן לפגוע בערכים שאנו מאמינים בהם לעולם. אמשיך לדאוג לעולם התורה למען כלל עם ישראל"

לדברי סלומינסקי, "לאורך כל הדרך נאבקנו למען ביטול הקיצוץ בישיבות, ובשלב ראשון היום הוספנו 65 מיליון לתקנה, ואם ירצה ה' יוסיפו בקרוב עוד 65 מיליון".