וורצמן בטרבלינקה: נהיה פה אחרי כל מי שמבקש להשמיד אותנו

סגן שר החינוך השתתף בטקס ממלכתי במחנה טרבלינקה ושיגר משם מסר לח"כ זאחלקה: "כיהודי גאה ואומר לכל מבקשי רעתנו – העם היהודי היה קיים בהיסטוריה לפניכם וישאר פה גם אחריכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/13 21:36 כז באב התשעג

וורצמן בטרבלינקה: נהיה פה אחרי כל מי שמבקש להשמיד אותנו

ביום שישי האחרון השתתף סגן שר החינוך, ח“כ אבי וורצמן, בטקס לציון 70 שנה למרד במחנה טרבלינקה. וורצמן, שייצג את מדינת ישראל בטקס, דיבר בהתרגשות גדולה על הגאווה בהשתתפותו של נציג רשמי של ישראל במקום.

”קשה לתפוס את מה שהתרחש כאן רק לפני 70 שנה. אולי מה שצריך לעשות במקום כזה זה לשתוק. לשתוק ולהאזין לדממה ומתוך הדממה לשמוע את זעקותיהם של מאות אלפי הילדים, האמהות, האבות והסבים והסבתות“, אמר וורצמן, שהוסיף כי הוא ”עומד כאן היום כסגן שר החינוך של מדינת ישראל נרגש וגאה. נרגש עד דמעות מגודל הכאב על אחי בני עמי שאפרם פזור כאן מסביב, וגאה להיות נציג של המשך הקיום היהודי למרות הכל ועל אף הכל, כי עם ישראל חי“.

”בימים בהם נושבות רוחות רעות של הכחשת השואה, אני עומד כאן בטרבלינקה, במקום בו ניסו להכחיד את העם היהודי, במקום בו הנאצים ניסו להסתיר את מעשיהם הנפשעים, במקום בו ניסו להכחיש את קיומה של מכונת רצח משומנת“, הוסיף וורצמן, שציין כי ”בשבוע שבו מדינת ישראל מנהלת משא ומתן עם מי שעבודת הדוקטורט שלו עוסקת בהכחשת השואה, ובד בבד אני שומע באוזניי בכנסת ישראל חבר כנסת שמתריס נגד העם היהודי ואומר: היינו כאן לפניכם ונהיה גם אחריכם, אני עומד כאן בטרבלינקה כנציג מדינת ישראל וכיהודי גאה ואומר לכל מבקשי רעתנו - העם היהודי היה קיים בהיסטוריה לפניכם וישאר פה גם אחריכם“.