ובינתיים באיחוד הלאומי: הרשימה לכנסת הולכת ומתגבשת

במפלגה עוקבים בדריכות אחר הפריימריז ב"בית היהודי", לאחריו, בעוד כשבועיים, יגבשו את רשימת המפלגה לכנסת. השמות החמים: נחי אייל, הרב אלי בן דהן, הרב הלל הורוביץ, אלי בוסקילה ואמיתי כהן

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/11/12 12:22 כא בחשון התשעג

ובינתיים באיחוד הלאומי: הרשימה לכנסת הולכת ומתגבשת

במפלגת "האיחוד הלאומי" יגבשו בשבועיים הקרובים את רשימת המפלגה לכנסת, בעיקר באמצעות מרכז "תקומה" הצפוי להחליט על זהותם של המתמודדים לרשימה. המרכז צפוי לבחור ברוב גדול בראש הרשימה, ח"כ אורי אריאל, לאחר שתסתיים סאגת המתיחות מול ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, היו"ר הקודם.

הבחירות עצמם יוכרעו על ידי רבני "תקומה" ואנשי המרכז, מספר ימים לאחר גיבושה הסופי של רשימת "הבית היהודי" לכנסת, ביום שלישי שבשבוע הבא. במפלגה עוקבים היום מקרוב אחר הבחירות לראשות "הבית היהודי", שכן הבחירה בין זבולון אורלב לנפתלי בנט צפויה להשפיע על סוגיית האיחוד בין המפלגות. שני המתמודדים התחייבו לריצה מאוחדת ומשותפת, אך בחירה בבנט, שתביא לפרישתם של דניאל הרשקוביץ וזבולון אורלב מהרשימה, תשפיע על הרשימה המאוחדת.

בינתיים מתמודדים ארבעה שמות מרכזיים הצפויים להשתלב ברשימת "תקומה", נחי אייל, מנכ"ל "האיחוד הלאומי" ומקורבו של ח"כ אורי אריאל, הצפוי להשתלב בצמרת רשימת המפלגה לכנסת. אייל (48) הוא איש עשייה, מייסד "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" ובית הספר הדתי לתקשורת "עובדה", העומד מאחורי מהלכים פוליטיים משמעותיים בתולדות המפלגה - ביניהם גם המאמצים השונים לאיחוד בין המפלגות. כמו כן עומד אייל מאחורי מיזמים נוספים דוגמת ארגון 'ירוק עכשיו' שפועל לאכיפת איכות הסביבה ביהודה ושומרון ופורום "תדמית" העוסק בביקורת התקשורת.

(נחי אייל. צילום: הפורום המשפטי למען ארץ ישראל)

מועמד נוסף הוא הרב אלי בן דהן, לשעבר מנכ"ל בתי הדין הרבניים. הרב בן דהן הודח מתפקידו כמנכ"ל בתי הדין הרבניים בעקבות מתיחות שהתעוררה מול גורמים חרדיים, בשנת 2010. בעברו כיהן כמנכ"ל משרד הדתות והרבנות הראשית לישראל. התחנך בישיבה התיכונית "נתיב מאיר" בירושלים ולאחריה למד בישיבת "מרכז הרב", בתקופת כהונתו של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל. הוא נחשב למקורב לרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומבכירי הרבנים של "האיחוד הלאומי" אשר הוביל את המהלך. הרב בן דהן שימש כראש לשכתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, בעת שזה כיהן כרב הראשי לישראל. מאז הוא מקורב למשפחת אליהו.

(הרב בן דהן. צילום: ערוץ הכנסת)

גם אורי בוסקילה, סגן ראש עיריית בת ים, צפוי להתברג לרשימת המפלגה לכנסת, זאת לאור הקרבה שלו לרב דוד חי הכהן, אף הוא מרבני "תקומה". בוסקילה, פעיל מקומי ותיק בציונות הדתית, שימש בעברו כסמנכ"ל חינוך ברשת המתנ"סים "ילדינו", וכיום, כאמור, משמש כסגן וכממלא מקום ראש עיריית בת ים.

הרב הלל הורוביץ, חתנו של הרב זלמן ברוך מלמד, הודיע אף הוא כי בכוונתו להתמודד ברשימת "האיחוד הלאומי". הרב הורוביץ (48), אב לתשעה, הוא מפעילי הימין המוכרים למען ההתיישבות בחברון. הוא בוגר ישיבת "בית אל" ו"מרכז הרב", שהוסמך לרבנות על ידי הרב אברהם שפירא זצ"ל. לאחר שירותו הסדיר, התגייס לרבנות הצבאית כאיש קבע ומונה על ידי אפי איתם לרב חטיבת גבעתי בתקופת האינתיפאדה הראשונה. שימש כר"מ בישיבת ההסדר בקריית ארבע. בין פעילותיו השונות בחברון, הוא מקדם בפועל את פרויקט "נעלה לחברון" של משרד החינוך.

גם מקומם של הצעירים לא נפקד מרשימת המפלגה לכנסת. אמיתי כהן (35) בוגר ישיבת ההסדר "אור עציון" ויו"ר סניף האיחוד הלאומי ברחובות, יתמודד אף הוא ברשימת המפלגה - והוא נתמך על ידי נחי אייל ויו"ר המפלגה הקודם, ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ. ההנהגה הצעירה במפלגה פנתה לאמיתי בבקשה להיות המועמד הצעיר בבחירות, כשאסף דנוך, יו"ר ההנהגה הצעירה, אמר כי "אמיתי כהן הוא המועמד בעל הניסיון העשיר ביותר בעשייה בפועל וכמי שגדל בתנועה הוא המועמד הטבעי שלנו".

כאמור, מרכז "תקומה" אמור להצביע על המועמדים לכנסת בעוד יותר משבועיים. בינתיים אישר המרכז תיקון לתקנון המפלגה, המאפשר הגשת מועמדות "גם ברגע האחרון". מאחורי ההחלטה עומדת כוונת המפלגה לנסות ולגייס מועמדים מזרחיים נוספים, על מנת להשפיע על הרשימה האשכנזית, יחסית, המסתמנת ב"בית היהודי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן