התנועות למען המקדש יוזמות צעדת מחאה בירושלים

המטה המשותף לתנועות יזם את הצעדה כמחאה על החלטת המשטרה שלא לאפשר לתנועות להקריב את קרבן הפסח בהר הבית. "הממשלה לא מכבד את חופש הדת בישראל", נטען

חדשות כיפה אורי פולק 02/05/12 13:38 י באייר התשעב

התנועות למען המקדש יוזמות צעדת מחאה בירושלים
אילוסטרציה באדיבות יוסי דגן, ועד מתיישבי השומרון, צילום: אילוסטרציה באדיבות יוסי דגן, ועד מתיישבי השומרון

התנועות למען המקדש יוזמות צעדה בירושלים בקריאה לממשלה לכבד את חופש הדת בישראל ולאפשר את קיום מצוות הדת היהודי בהר הבית. הצעדה יוצאת לדרכה כמחאה על כך שהמשטרה שללה מהתנועות להקריב את קרבן הפסח במועדו בהר הבית, תוך מעצר פעילים מרכזיים בתנועות.

לפני כחודש עיכבה המשטרה את פעילי המקדש נעם פדרמן ושמשון אלבוים ואף את בניהם של השניים שניסו להגיע להר. במטה המשותף לתנועות המקדש החליטו שלא להבליג על המהלך ולהוכיח כי הבקשה לחידוש מצוות הפסח מבוססת על תמיכה ציבורית נרחבת.

כעת החליטו התנועות ליזום צעדה ביום ראשון הקרוב, זמן הקרבת הפסח השני, מהתחנה המרכזית בירושלים ועד בסמוך להר הבית. בתנועות מציינים כי הצעדה מתואמת מול המשטרה. אלבוים מברך על החלטת המטה המשותף, ומסביר שהצעד הזה מכוון גם כלפי שומרי מצוות רבים שנוהגים לנהור בשנים האחרונות לזבח הפסח השומרוני בהר גריזים.

"לכולנו צריך להזכיר נשכחות, ולומר שהמצווה המקורית מוטלת דווקא עלינו, בני העם היהודי, ובהר הבית", אומר אלבוים לכיפה, "אסור לשכוח זאת. במקום חוויה אנתרופולוגית בשדות זרים, אנחנו מציעים חוויה יהודית ירושלמית אותנטית משלנו. ככל שיותר ציבור יביע בפומבי את משאלת ליבנו לחדש את עבודת המקדש, כך היא תמהר להתקיים".

במודעות שפרסמו תנוע המקדש נכתב כי מדובר ב"הזדמנות שנייה ואחרונה", שהרי "אם קיום המצווה יתאפשר נתמנה על הכבשים בהר הבית, נקדישם שם ונקריב אותם לקרבן פסח ונאכל צלי אש מן הזבחים ומן הפסחים. ואם חלילה שוב ניחסם, נתארגן במקום שניחסם לעצרת דרישה ומחאה נגד דיכוי חופש הדת היהודית בישראל".