התנועה לאיכות השלטון דורשת לאסור פעילות פוליטית של רבנים

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בכדי שיכריע ויאסור עיסוק פוליטי על ידי הרבנים הראשיים ורבני הערים ויחשיב אותם כעובדי ציבור ולא נבחרי ציבור

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/04/15 13:48 ל בניסן התשעה

התנועה לאיכות השלטון דורשת לאסור פעילות פוליטית של רבנים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בכדי שיכריע על איסור עיסוק בתעמולה פוליטית על הרבנים הראשיים ועל רבני הערים. "לאחר שבתקופת הבחירות האחרונה נתקבלו פניות רבות הנוגעות לתעמולת בחירות שבוצעה לכאורה על ידי הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, ועל ידי רבני עיר שונים. הסוגיה אשר עלתה הנה האם הרב הראשי לישראל, ורבני עיר מוגדרים כעובדי ציבור, כאשר על עובדי ציבור חל איסור בחוק לקחת חלק בתעמולת בחירות", נכתב בפניה.

בתנועה טוענים, כי אין בעובדה שהרב הראשי לישראל ורבני הערים הינם נבחרי ציבור להשפיע על העובדה שהינם גם עובדי ציבור. יחד עם זאת, במסגרת הליכים משפטיים שניהלה התנועה במערכת הבחירות האחרונה, עלה כי חלק מן הרבנים, ובהם הרב הרב הראשי לישראל, סברו כי אינם בגדר עובדי ציבור לעניין החוק ולכן האיסור על עיסוק בתעמולת בחירות אינו חל עליהם.

ואכן, במהלך מערכת הבחירות האחרונה ביקש יו"ר וועדת הבחירות, השופט סלים ג'וברן עמדת היועמ"ש בנושא. השופט ג'ובראן קבע כי חוק הבחירות לכנסת אינו מגדיר עובד מדינה באופן מצומצם, ולכן "יש ליתן פרשנות מרחיבה למונח "עובד המדינה", כאמור, כך שיתפרש גם לדינים הנוספים החלים על עובדי הציבור, ובהם רבנים ודיינים ששכרם משולם מאוצר המדינה.

בתנועה לאיכות השלטון קראו לרב הראשי, הרב יצחק יוסף, לבטל את ביקורו בשבת שלפני הבחירות בעיר נתיבות לאור השתתפותו הצפויה בכנס בחירות של תנועת ש"ס והאפשרות שיקרא לבחור בש"ס במהלך שיעורי התורה שלו.

לאור הכרעתו הנחרצת של יו"ר ועדת הבחירות ועמדת היועמ"ש בנושא, קוראת התנועה לאיכות השלטון לקבוע הנחיות נקודתיות וברורות אשר יבהירו את מעמדת שם רבנים ראשיים ורבני ערים בתקופת הבחירות.