השר נפתלי בנט הורה לחברי הבית היהודי שלא להגיע לעצרת נגד הגיוס

מתרחב הלובי בציונות הדתית נגד השתתפות הציונות בעצרת החרדים. הרב דרוקמן ורבנים בכירים נוספים הודיעו כי הם מתנגדים להשתתפות. בנט: "כולם יודעים שאף לומד לא ישלח לכלא נקודה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/03/14 21:42 כט באדר א'

השר נפתלי בנט הורה לחברי הבית היהודי שלא להגיע לעצרת נגד הגיוס
יחצ, צילום: יחצ

לובי רחב נגד השתתפות הציונות הדתית בעצרת המחאה נגד חוק הגיוס מחר (א') בירושלים. השר נפתלי בנט הורה לחברי מפלגת הבית היהודי שלא להשתתף בעצרת לאחר שח"כ מוטי יוגב טען כי הוא שוקל האם להגיע ביום שישי. רבנים בכירים בהם הרב דרוקמן והרב ליאור מצטרפים למוחים נגד כוונת רבנים בציונות הדתית להגיע למחאה. רבני צהר הפיצו גילוי דעת הקורא שלא להצטרף וטענו "חילול קודש".

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט פרסם הערב (ש') את דעתו בנוגע לעצרת המחאה. "חוק שקד טוב לעם ישראל. אין לטענות לפגיעה בלומדי התורה שחר. בחוק לא תמצאו זכר לסנקציות פליליות. כולם, כולל מי שצועק כי הוא צריך לצעוק, יודעים שאף לומד תורה לא יישלח לכלא. נקודה".

"לאחר השואה הנוראה עולם התורה עמד בפני הכחדה. ששה מיליון יהודים נרצחו, ויחד איתם אבדו ישיבות וידע תורני צבור של דורות", הוסיף בנט. "בן גוריון בתבונתו הגדיר קבוצה קטנה שתשמר גחלת התורה, אלו ש'תורתם אומנותם'. והיום המצב הוא מצוין: מעולם בתולדות עם ישראל לא היה הצבר כה גדול של לומדי תורה כמו שיש היום במדינת ישראל".

"אנו עומדים כיום בפני בעיה ייחודית", הבהיר בנט. "ציבור חרדי גדול אינו שותף בכלכלה הישראלית ובשירות. אין תקדים היסטוריה לאי השתתפות בעבודה. גם השרות בצבא אינו "גזירה" - זוהי מצווה. זוהי זכות גדולה. כאשר כ30% מתלמידי כיתות א' הם חרדים, מדינת ישראל לא תשרוד אם לא ישולבו בעול הכלכלה והשירות".

בתוך כך רבנים בכירים בציונות הדתית בהם הרב חיים דרוקמן ורבני צהר הפיצו כי הם מתנגדים בעוז לדרישת רבנים נוספים בציונות הדתית להשתתף בעצרת. בגילוי דעת אשר הפיצו בכירי רבני צהר הרב דוד סתיו, הרב יובל שרלו, הרב רפי פוירשטיין ונוספים כתבו הרבנים:

"השוואת החלטות של ממשלת ישראל לגזירות המן או אנטיוכוס מהוות פגיעה חמורה בקדשי ישראל, חלול דברי התורה ועיוות היסטורי נוראי. ביטויים חמורים ומחללי שם-שמיים שהופיעו ופורסמו כהחלטות מועצות רבנים מהוות עקירת אות מהתורה, והתנכרות מעם ישראל הנאבק על נפשו".