השר מרגי: הרפורמים רוצים לחסל את הקהילה היהודית בישראל

השר לשירותי דת מאיים כי יתפטר מתפקידו אם ייאלץ לשלם משכורות לראשי קהילות רפורמיות, בהמשך להנחיית בג"ץ. לדבריו, גם הציבור החילוני "יודע היטב מי הוא רב ומי לא"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/05/12 09:40 ט בסיון התשעב

השר מרגי: הרפורמים רוצים לחסל את הקהילה היהודית בישראל
יעקב מרגי, צילום: יעקב מרגי

השר לשירותי דת מגיב בחריפות להחלטת בג"ץ שהורה לממן גם ראשי קהילות מהזרם הרפורמי. לטענת השר מרגי, אם יאלצו את משרדו לשלם שכר לרבנים לא אורתודוקסים, הוא יבקש ממנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, רשות להתפטר מתפקידו בממשלה.

במאמר שפרסם היום השר מרגי הוא טוען כי מטרת הרפורמים הינה "לקעקע ולכרסם במעמדה של הרבנות הראשית". לדבריו, "הם רוצים לקבוע יתד בממסד הרבני ולהגיע למצב של חורבן קהילות יהודיות, בדיוק כמו שקורה בגולה. הציבור החילוני יודע היטב מי הוא רב ומי לא. רופא שהוא אינו באמת רופא לא יכהן כרופא, וטייס שהוא אינו טייס לא יטיס מטוסים. כך גם רב שהוא אינו רב לא יכהן כרב".

עוד הוסיף השר מרגי כי "מי שחפץ בשימור הזהות היהודית של עם ישראל ומדינת ישראל צריך להילחם בתופעות משונות כאלה, שהוכיחו עצמן כאסון שהומט על הקהילות בחו"ל, וכל שכן במדינת ישראל. בכל שנה מאבד העם היהודי מאות יהודים בהתבוללות, וזה מה שהם רוצים שיהיה פה - חיסול של הקהילות היהודיות. אין ספק שזו המטרה שלהם, וכל מי שמודאג מכך צריך לעצור את זה".