השר מרגי: בג"ץ החליט לתקצב רפורמים תוך "ניגוד עניינים"

השר לשירותי דת האשים את מערכת המשפט ב"התנהלות לא ראויה" בסוגיית תקצובם של ה"רבנים" הרפורמים: "אחד השופטים קיבל מהם אות כבוד, שופט אחר חבר של אחד העותרים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/06/12 14:00 כב בסיון התשעב

השר מרגי: בג"ץ החליט לתקצב רפורמים תוך "ניגוד עניינים"
אתר בתי המשפט, צילום: אתר בתי המשפט

השר לשירותי דת, יעקב מרגי, האשים היום (ג') את שופטי בית המשפט העליון בכך שהכריעו לטובת תקצוב ה"רבנים" הרפורמים והקונסרבטיבים, זאת תוך "ניגוד עניינים".

בדיון סוער שהתקיים בוועדת הכספים, בעקבות הנחיית היועץ המשפטי לממשלה לתקצב רבנים רפורמים וקונסרבטיביים, דרש יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לברר כיצד בכוונת האוצר לתקצב את העניין והאם ייפגע תקציב משרד הדתות עקב כך. גפני ומרגי הביעו תרעומת קשה על הקפאת מינויי רבנים אזוריים במשך שבע שנים עד לתום הבירור המשפטי בסוגיה.

השר לשירותי דת האשים את מערכת המשפט ב"התנהלות לא ראויה" וציין כי "היה על השופטים שדנו בעתירה לפסול עצמם עקב חוסר תום לב וניגודי עניינים. אחד מהם קיבל אות כבוד מהרפורמים, שופט שני הודיע לפרוטוקול שייצג בעבר את הרפורמים בתשלום ושופט אחר הודיע שהוא חבר של אחד העותרים ואף למד עימו בעבר. בנוסף, פרקליט שמטפל בעתירה נוכחית של הרפורמים, הינו אחד שנישא בנישואין רפורמים".

השר מרגי הביע תרעומת על ההחלטה ואמר כי "הייתה ועדה שהגיעה להסכמה של כל הצדדים, כך שיהיה ניתוק מוחלט בין משרד הדתות לנושא וכי קהילות יטופלו במסגרת רכזי קהילות על ידי תמיכות ממשרד התרבות ולא באמצעות משרד הדתות. העותרים נגד המדינה נהגו שלא ביושר והתברר שכל המחלוקת היא על הגדרת מיהו רב ולא על עצם התקצוב. העתירה הייתה קנטרנית, כדי לתקוע את המינויים של רבני יישובים, שמתקיימת מאז 2005".

ח"כ גפני, מצידו, תהה בדיון "מי הסמיך את היועץ המשפטי לממשלה להחליט על תקצוב עניינים שטרם הוחלט בעניינם?". לדבריו, "היועץ החליט בניגוד לעמדת הכנסת המכירה ברבנות הראשית כגוף היחיד המוסמך לעסוק בתחומי רבנות ואם הסמיך עצמו לעסוק בנושאי רבנות, שייעשה את זה גם בתחומי הבריאות והתחבורה. למה שמשרד הבריאות יהיה היחיד שעוסק בנושאי בריאות, שיהיה פלורליזם וגם גופים אחרים יעסקו בכך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן