השר לשירותי דת: נדאג להקים מקווה בכל יישוב ויישוב

ביישוב החילוני הר גילה שבגוש עציון נחנך לראשונה מקווה טהרה לנשים, 44 שנים לאחר הקמת היישוב. יו"ר מועצת גוש עציון: נמשיך להנגיש את שירותי הדת בכל הגוש

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/10/12 13:11 יד בחשון התשעג

השר לשירותי דת: נדאג להקים מקווה בכל יישוב ויישוב
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

מקווה טהרה ראשון לנשים נחנך בהר גילה אשר בגוש עציון, 44 שנה אחרי הקמת היישוב החילוני. מועצת גוש עציון, בהובלת ראש המועצה דוידי פרל והרב רפי אוסטרוף יו"ר המועצה הדתית שבגוש עציון, דחפו רבות ובכך הביאו להשלמת הקמת המקווה.

הרב אוסטרוף, יו"ר המועצה הדתית, הסביר כי הקמת המקווה "מעידה על הגידול והגיוון של תושבי היישוב, ועל הסובלנות של הקבוצות השונות. כשמצד אחד, אפשרות טבילה לתושבות המעוניינות בכך, ומצד שני ההבנה שזה לא ישנה את האופי הפתוח והחופשי של היישוב". המקווה נבנה בסטנדרטים גבוהים ומעבר למקווה טהרה, הוא ישמש גם כמתחם טיפולים לנשים שיוכלו לבקר בו ללא קשר למצוות הטבילה.

באירוע הקמת המקווה השתתף גם הרב המקובל בניה שמואלי, ראש ישיבת המקובלים "נהר שלום", שבירך את הטובלות במקווה, ואת כל תושבי היישוב על תוספת הטהרה ביישוב בדמות הקמת מקווה בתחומיו.

השר לשירותי דת יעקב מרגי, אשר הציב לו למטרה להקים בתי כנסת ומקוואות בכל יישוב שעד עתה לא היו בו, הביע סיפוק רב מהעשייה הרבה בתחום שירותי הדת. "פעם בשבוע אני משתתף בחנוכת בית כנסת או מקווה טהרה ובכל פעם אני מרגיש מחדש שמחה גדולה על הזכות שנפלה בחלקי להיות שותף בהקמה ולהוביל את שירותי הדת למקום גבוה יותר מבעבר", אמר.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, ציין כי "זוהי זכות להקים מקוואות טהרה ביישובי יהודה ושמרון בכלל ובגוש עציון בפרט. אנו מונים הערב את מקווה הטהרה השבעה עשר שבגוש עציון, ומייחלים לעוד רבים שיקומו בקרוב מאוד. במשך שנים רבות לא ניתן מענה לנשות הר גילה, אנו נמשיך ונפעל להנגשת כלל שרותי הדת והשירותים לקהילה בכלל בכל רחבי גוש עציון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן