השר הרשקוביץ פנה לרמטכ"ל: מנע התערבות גורמים רפורמים בצה"ל

בעקבות חשיפת כיפה בדבר התערבותם של גורמי רפורמים בשבתות אותן מקיים חיל החינוך בצה"ל, פנה יו"ר "הבית היהודי" לרמטכ"ל ודרש ממנו למנוע מיידית את התופעה

חדשות כיפה אורי פולק 03/11/11 14:40 ו בחשון התשעב

השר הרשקוביץ פנה לרמטכ"ל: מנע התערבות גורמים רפורמים בצה"ל
כיפה, צילום: כיפה

שר המדע והטכנולוגיה ויו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, פנה באחרונה לרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, בדרישה כי יפעל למניעת התערבות גורמים רפורמים בשבתות חינוך אותן מעביר חיל החינוך בצה"ל - תופעה שנחשפה לראשונה בכיפה.

מהמכתב שהגיע לידי כיפה עולה כי השר הרשקוביץ הביע בפני הרמטכ"ל מורת רוח על התערבות הגורמים הרפורמים, העושים שימוש בשבתות סמינריוניות, אליהן מוזמנות יחידות רבות בצה"ל, כדי להעביר מסרים רפורמים ואנטי-דתיים לחיילים וקצינים בצה"ל. השר הרשקוביץ טען כי מדובר בתופעה פסולה, שפעמים רבות נעשית שלא על דעת החיילים והקצינים.

עוד הלין השר הרשקוביץ על לוח הזמנים של אותן שבתות, המביאות לא פעם את החיילים לידי חילול שבת, זאת באמצעות שימוש במערכות הגברה בשבת או בחדרי אירוח שאינם ערוכים או מתאימים לשומרי שבת.

כפי שפורסם לראשונה בכיפה, בחודשים האחרונים מקיים חיל החינוך שבתות עיוניות לצוערים במסלולי הקצונה והפיקוד הבכירים בצה"ל, שבמרכזן העיסוק בתכנים רפורמיים, המביא ליצירת פירוד בין חניכים דתיים לחילונים.

מדו"ח פנימי בצה"ל שהגיע לידי כיפה מתברר כי חיל החינוך קיים בחודשים האחרונים עשרות שבתות אירוח בישיבה החילונית "בינה", בתמיכת "קרן פוזן" המעודדת את תפיסת היהדות כתרבות ולא כדת או לאום ובהתבסס על ערכים רפורמים וקונסרבטיבים. בין היתר השתתפו בשבתות אלו צוערים מבית הספר לקצינים בצה"ל, צוערים בקורס היוקרתי לפיקוד ומטה בצה"ל ואף סגלים בכירים ביחידות מילואים.