השר הרשקוביץ נקרא לדין תורה

בתשובה לתביעת הדיבה שהגיש נגדו, קרא עו"ד אביעד ויסולי ליו"ר "הבית היהודי" לדין תורה אצל הרב דב ליאור, בטענה כי דבריו של השר "מהווים פרסום שקרי ומכפיש"

חדשות כיפה אורי פולק 09/11/11 15:30 יב בחשון התשעב

השר הרשקוביץ נקרא לדין תורה
יותם פרום, צילום: יותם פרום

עורך הדין אביעד ויסולי תובע מהשר דניאל הרשקוביץ, יו"ר "הבית היהודי", להגיע לדין תורה בבית הדין של הרב דב ליאור - זאת בעקבות תביעת הדיבה שהגיש נגדו השר הרשקוביץ.

כפי שדווח בכיפה, השר הרשקוביץ, דרש פיצוי של 100,000 שקלים מדובר היישוב גבעת אסף, בני גל וכן מעו"ד אביעד ויסולי - זאת בטענה כי פרסמו נגדו דברי לשון הרע בשבוע שעבר. עורך דינו של השר הרשקוביץ, עו"ד שמשון הלר, טען כי "בין השאר נטען בפרסומיכם כאילו "גירש" מרשי משפחות שלמות על ילדיהן, והותירן כביכול למשך שבת שלמה, לסבול "בקור וברוח" ללא שירותים ותנאים מינימאליים. מדובר בשקר וכזב".

בתגובה לדברים כתב עו"ד ויסולי לעו"ד הלר כי "תמצית טענותיך במכתבך הן כי פרסמתי בכלי תקשורת ואתרי אינטרנט כאילו מרשך "גירש" משפחות שלמות על ילדיהן והותירן כביכול למשך שבת שלמה לסבול "בקור וברוח" ללא שירותים ותנאים מינימליים. טענותיך אלה הן שקר וכזב, הבל ורעות רוח. לא פרסמתי דברים שכאלה, לא ראיתי פרסומים שכאלה, לא טרחת לצרף כל פרסום למכתבך ולא הצבעת על מיקומם של פרסום אחד שכזה, אם אכן הוא קיים בכלל”.

עוד טוען עו"ד ויסולי כי "הדברים שנאמרו בשם השר הרשקוביץ מהווים פרסום שקרי ומכפיש המהווה פרסום לשון הרע כנגד הח"מ, הן במשמעותו ההלכתית והן במשמעותו המשפטית. לפיכך, אתה ומרשך נתבעים בזאת להתנצל ולפרסם תיקון או הכחשה חד-משמעיים לטענות כזב אלה לאלתר".

"לאחר ולאור פרסום ההתנצלות, התיקון וההכחשה, אחליט בדבר הפיצוי הנאות שתידרשו לשלם בגין פרסום לשון הרע הנ"ל. כידוע, חוק איסור לשון הרע קובע פיצוי ללא הוכחת נזק בסכומים הנעים בין - 65,000 - 130,000 שקלים. לגופו של עניין, אני מניח כי אינכם חולקים על העובדה כי ועד בית הכנסת שבראשו עומד כב' הרב הרשקוביץ (בית הכנסת "אליהו הנביא" בחיפה), הורה למתיישבי גבעת אסף לסלק את חפציהם משטחו ואסר עליהם להקים את אוהליהם בתחום בית הכנסת”, הוסיף עו"ד ויסולי.

בפנייתו הזמין עו"ד ויסולי את השר הרשקוביץ לדין תורה וטען כי "לאור הטענות ההדדיות בין כל הצדדים המעורבים בפרשה, הינכם מוזמנים בזאת למשפט בבית הדין של כב' הרב דב ליאור בקרית ארבע. למיטב ידיעת הח"מ בית דינו של כב' הרב ליאור מקובל על שאר המכותבים במכתבך. נא הודע לי אם בית דין זה מקובל עליך ועל מרשך, ואבקש לזמן את הדיון בהתאם”.

בתגובה לדברים אמר לכיפה משה ענבר, דוברו האישי של השר הרשקוביץ, כי "ויסולי מוסיף חטא על פשע במקום להתנצל. השר ימשיך לפעול למען ארץ ישראל ותושבי גבעת אסף, למרות הכפשותיו של ויסולי".