השר הרשקוביץ: מקווה שמאחזים נוספים יוסדרו בעקבות רמת גלעד

יו"ר "הבית היהודי" ברך על ההסכם שהושג בין המדינה לבין המתיישבים והביע תקווה כי "ההסכם יתווה את הדרך להסדרת כל היישובים שבג"ץ הורה לפנות"

חדשות כיפה אורי פולק 28/12/11 16:27 ב בטבת התשעב

השר הרשקוביץ: מקווה שמאחזים נוספים יוסדרו בעקבות רמת גלעד
יחצ, צילום: יחצ

השר דניאל הרשקוביץ, יו"ר "הבית היהודי", מברך היום (ד') על ההסכם שהושג בין המתיישבים לבין המדינה, אשר יכשיר את המאחז "רמת גלעד" ויהפוך אותו, בעתיד, לשכונה חוקית כחלק מהמועצה המקומית קרני שומרון.

כפי שדווח בכיפה ועל פי ההסכם, חמישה מבנים ארעיים המצויים במאחז על אדמות פרטיות, יועתקו למקום אחר, יחד עם מספר מחסנים במקום. על אף שמדובר במבנים המשמשים מספר משפחות במקום, בהתיישבות הסכימו להעתיקם כדי לא למנוע עימות עם כוחות הביטחון. בעתיד, תאושר תוכנית רשמית שתאפשר למאחז להתבסס כשכונה נפרדת בקרני שומרון.

"זהו הישג חשוב, גם כי הוא מביא לביסוסה ושגשוגה של רמת גלעד וגם מפני שהוא ימנע עימותים מיותרים", אומר השר הרשקוביץ לכיפה. "אני מקווה שההסכם יתווה את הדרך להסדרת כל היישובים שבג"ץ הורה לפנותם בתקופה הקרובה".

גם ח"כ ציפי חוטובלי ברכה היום על ההסכם הסופי. "יש לברך על המאמצים הכנים להגיע להסדר מוסרי וצודק עם תושבי המאחזים. אם יגענו ומצאנו ברמת גלעד, נאמין במגרון, בגבעת אסף ובגבעת האולפנה. הגינויים הצפויים משמאל, רק מוכיחים שלא שאלת הבעלות בראש מעייניהם, אלא התנכלות למתיישבים", אמרה חוטובלי.

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, ביקר אתמול בשכונת האולפנה שבבית אל והביע תמיכה פומבית במהלך להכשרת המאחזים. "לדעתי יש דרך חוקית לעשות צדק עם המקום הזה. היה מקום אחר בבנימין, בגבעת היובל, שבתחילה היה נראה שאין דרך אחרת מלבד להרוס את בתיהם של גיבורי ישראל, ולבסוף מצאנו את הדרך לעשות צדק. אני בטוח שניתן למצוא את הדרך גם כאן, אם צריך גם בחקיקה שמביאה צדק. צריך למצות כל דרך שלא יווצר עוול שלא נוכל לתקנו אחר כך", ציין ריבלין.