הושג הסכם: רמת גלעד לא יפונה ויהפוך לשכונה בקרני שומרון

מספר מבנים במאחז יועתקו למקום אחר, כך על פי ההסכם שהושג בין המתיישבים למדינה. בעתיד יוכשר המאחז כחלק משכונה נפרדת במועצה המקומית קרני שומרון

חדשות כיפה אורי פולק 28/12/11 13:42 ב בטבת התשעב

הושג הסכם: רמת גלעד לא יפונה ויהפוך לשכונה בקרני שומרון
אילוסטרציה מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: אילוסטרציה מיכאלי, ויקיפדיה העברית

לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן, הושג הסכם עקרוני בין המתיישבים לבין המדינה בנוגע למאחז רמת גלעד, על פי ההסכם, המאחז יוכשר ויהפוך לשכונה במועצה המקומית קרני שומרון.

חמישה מבנים ארעיים המצויים במאחז על אדמות פרטיות, יועתקו למקום אחר, יחד עם מספר מחסנים במקום. על אף שמדובר במבנים המשמשים מספר משפחות במקום, בהתיישבות הסכימו להעתיקם כדי לא למנוע עימות עם כוחות הביטחון. בעתיד, תאושר תוכנית רשמית שתאפשר למאחז להתבסס כשכונה נפרדת בקרני שומרון.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר היום כי "סגרנו את הקצוות האחרונים והגענו להסכמה. נזיז מספר מבנים שלטענת המדינה נמצאים על אדמות פרטיות, ואני מקווה שבסופו של דבר רמת גלעד יהפוך ליישוב קבע במדינת ישראל. אני בהחלט מרוצה שהושגה הסכמה, שמנעה עימותים מיותרים ושתביא לחיזוק של רמת גלעד וההתיישבות בכלל".

במשרד הביטחון מסרו בתגובה כי "שר הביטחון, משרד הביטחון וצה"ל מכבדים ומקיימים כל החלטה של המערכת המשפטית, ובכלל זאת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה".