השר הרשקוביץ: החלטת הרמטכ"ל תחזק מעמד הרבצ"ר

יו"ר "הבית היהודי" הביע תמיכה בהחלטה לפקח על ביקורי רבנים-תלמידים בצה"ל וטען כי "טוב שהרבצ"ר יכריע בסוגיה זו, ההחלטה תחזק את מעמדה של הרבנות הצבאית"

חדשות כיפה אורי פולק 03/01/12 14:54 ח בטבת התשעב

השר הרשקוביץ: החלטת הרמטכ"ל תחזק מעמד הרבצ"ר
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, הרב דניאל הרשקוביץ, ערך היום (ג') ביקור בישיבת ההסדר בחולון ושוחח עם רבניה ותלמידיה. במהלך השיחה התייחס השר הרשקוביץ להחלטת הרמטכ"ל מאמש, בעניין הפיקוח על ביקורי רבנים-תלמידים בצה"ל, ואמר כי "תחזק את מעמד הרבנות הראשית".

"החלטת הרמטכ"ל תחזק את מעמד הרבנות הצבאית הראשית. טוב וראוי שהרב הצבאי הראשי יכריע בסוגיה זו ובסוגיית הדרת נשים, כפי שהוא מכריע בסוגיית הכשרות בצה"ל ובכל ענייני הדת", טען השר הרשקוביץ בפגישה.

"האם יכול רב לבוא לבסיס צה"ל ולקרוא לתלמידיו לא לסמוך על כשרות האוכל? אם הרמטכ"ל היה מכריע בסוגיית ביקורי הרבנים היה זה צעד חמור, אבל אם ההחלטה מסורה לרב הצבאי הראשי - הרי זה צעד מבורך שמחזק את מעמדו. כל כניסה לבסיס צה"ל כרוכה באישורים, וטוב שמי שיאשר הוא הרבצ"ר ולא גורם צבאי אחר", הוסיף השר הרשקוביץ.

(צילום: יחצ)


תמיכתו של השר הרשקוביץ מצטרפת לדברים שאמר הבוקר יו"ר איגוד ישיבות ההסדר, הרב חיים דרוקמן, שבשיחה עם כיפה הביע אף הוא תמיכה בהחלטת הרמטכ"ל. "אני חושב שאין שום בעיה עם ההחלטה הזו של הרמטכ"ל", טוען הרב דרוקמן, "לא צריך לעשות מזה סיפור כל כך גדול, הרי בסך הכל, אם רבנים היו משתמשים בשיחותיהם בצה"ל כדי להסית - הם באמת לא היו צריכים לקבל אישור כניסה".

כפי שדווח בכיפה, אמש (ב') אימץ הרמטכ"ל את החלטת הצוות שבחן את השירות המשותף בצה"ל וקבע, לראשונה בתולדות צה"ל, כי מפגשי רבנים, ראשי ישיבות ומכינות, עם תלמידיהם החיילים, יאושרו מבעוד מועד על-ידי הרב הראשי לצה"ל. כמו כן, בכל מפגש שכזה יהיה נוכח נציג מהרבנות הצבאית, אשר יוודא כי הוא מבוצע בהלימה לרוח צה"ל.


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן