השר בנט: האם בגלל איילת שקד לא מכנסים את הקבינט?

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מחה הבוקר על אי כינוס הקבינט מאז הקמת הממשלה ואמר כי פנה אל ראש הממשלה ודרש לקבוע ישיבה. "איני מאמין שהסיבה היא הצטרפותה של איילת שקד"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/06/15 09:04 ל בסיון התשעה

השר בנט: האם בגלל איילת שקד לא מכנסים את הקבינט?
ששון תירם, צילום: ששון תירם

יו"ר מפלגת הבית היהודי ושר החינוך, נפתלי בנט, טען הבוקר (ד') בתכניתו של אסף ליברמן בגל"צ כנגד אי כינוס הקבינט על ידי נתניהו מאז הקמת הממשלה לפני כחודשיים.

"חמור מאוד שהקבינט לא כונס. פניתי לרה"מ ודרשתי לקבוע ישיבה", אמר בנט והתייחס להשערה כי ייתכן והסיבה היא הצטרפותה של איילת שקד, שרת המשפטים לקבינט ואמר כי הוא אינו מאמין שזו יכולה להיות הסיבה.

בנט התייחס גם לנושא התרבות וההצגה 'זמן מקביל' שהוסרה על ידו מסל התרבות, "קראתי את ההצגה, ולדעתי היא גם די משעממת. אבל מי שרוצה - שיראה אותה", אמר השר.

כזכור, החליט שר החינוך להסיר מסל התרבות את ההצגה שנכתבה על ידי המחבל וליד דקה שרצח את החייל משה תמם וההצגה באה להסביר את המניע למעשיו ולהביא ללגיטימציה של הטרור. הימצאותה של ההצגה השנויה במחלוקת בסל התרבות הביאה לכך שבתי ספר יכלו להזמין אותה באופן מוזל במימון משרד החינוך.

החלטתו של בנט עוררה את זעמם של אנשי וועדת הסל שמחו על החלטתו של שר החינוך אך הוא נותר נחוש בדעתו, "אני בעד חופש ביטוי מלא, אבל זאת לא חובת המדינה לממן כל התבטאות", אמר בנט הבוקר.