השר בנט בהצהרה בכותל המערבי: "או ריבונות או כניעה"

יו"ר הבית היהודי אמר בביקור ברחבת הכותל המערבי כי "אלפי טרוריסטים בעולם מברלין ועד פריז שואבים עידוד מהניצחון הדיפלומטי של חבריהם ברשות הפלסטינית"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/12/16 12:41 כה בכסלו התשעז

השר בנט בהצהרה בכותל המערבי: "או ריבונות או כניעה"
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

"שלשום מועצת הביטחון קיבלה החלטה מביכה שקובעת שהשטח הזה, הר הבית והכותל המערבי הם שטח כבוש" אמר שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לפני שעה קלה ברחבת הכותל. "שום החלטה לא יכולה לשנות את במציאות - עם לא יכול להיות כובש בארצו. "לכן החלטה זו כמו רבות מקודמותיה תיזרק לפח האשפה של ההיסטוריה ואנחנו נישאר פה לנצח נצחים.

"אלפי טרוריסטים בעולם מברלין ועד פריז שואבים עידוד מהניצחון הדיפלומטי של חבריהם ברשות הפלסטינית. חבריהם לפיגועי דריסה, חבריהם לפיגועי סכינאות, חבריהם שחילקו סוכריות בעוד מגדלי התאומים נפלו. לצערי המערב כבר משלם מחיר על עמדה זו" אמר השר בנט.

"אנחנו נמצאים ביום היסטורי, שיש בו סכנה ויש בו גם הזדמנות. אני בוחר לראות את ההזדמנות. ישראל צריכה לעשות חשבון נפש על התנהלותה בעשרים וחמש השנים האחרונות - מאימוץ הסכמי אוסלו ועד לנאום בר אילן הקונספציה שבה נרצה את העולם, נברח משטחים ואיכשהו נרוויח סימפטיה הסתיימה בטילים על נתב״ג, במנהרות לדרום והחלטת או״ם נגד הכותל והגולן".

בנט אמר כי החלטת האו"ם מעמיקה את המאבק בין ימין ושמאל בישראל וכי הסכמה להקמתה של מדינה פלשתינית כמוה קבלת החלטות האו"ם נגד מדינת ישראל. "הגענו לסוף עונת החיקויים: או שאתה מחנה לאומי ומתנגד להקמת מדינה פלסטינית, או שאנחנו מקבלים החלטות או״ם נגדנו. אין אמצע. יש שתי אלטרנטיבות: או ריבונות, או כניעה. את הכניעה והוויתורים ניסינו במשך עשרים וחמש שנה, הגיע הזמן לעבור לריבונות".

יו"ר הבית היהודי אמר כי "נצא לדרך כבר בתקופה הקרובה להחלת הריבונות על מעלה אדומים ועל שטחי c ביהודה ושומרון. הגיע הזמן להחזיר לעצמנו את היוזמה״.