השר אריאל: כל השטח ממערב לירדן יהיה בריבונות ישראלית לעד

שר הבינוי והשיכון השתתף בטקס הנחת אבן פינה למבנה חדש בישיבת שעלבים וניצל את נאומו לנשיאת הצהרות פוליטיות: "גבול ישראל - נהר הירדן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/13 13:00 כח בתשרי התשעד

השר אריאל: כל השטח ממערב לירדן יהיה בריבונות ישראלית לעד
יחצ, צילום: יחצ

טקס הנחת אבן פינה לבנין פנימייה חדש לישיבת שעלבים התקיים השבוע בהשתתפות מאות מתלמידי הישיבה ומתושבי קרית החינוך שעלבים. בטקס השתתפו גם שר השיכון אורי אריאל, סגן שר החינוך מר אבי וורצמן וראש המועצה המקומית "גזר", פטר ויס.

הנחת אבן הפינה נערכה בסמוך למקום בו הונחה אבן הפינה למבנה הראשון של הישיבה לפני כ-50 שנה עת ישיבת שעלבים הייתה ה"מוצב" האחרון הסמוך לגבול הירדני. שר הבינוי והשיכון שהפגין ידע רב בהסטוריה המקומית, ציין שבמבנה הראשון החלונות פנו לצד הגבול ועל כן היו קטנים במיוחד ובגובה התקרה בעת שכל המבנה היה בנוי מבטון.

"בעבר בנו כך כיוון שהגבול היה קרוב מאוד. כעת ייבנה כאן בנין עם חלונות גדולים כי לעולם לא יחזור לכאן הגבול. גבול מדינת ישראל יהיה נהר הירדן וכל השטח מערבית לירדן יהיה בריבונות ישראלית", אמר אריאל.

סגן השר מר וורצמן ציין בדבריו שישיבת שעלבים הנמנית בין הישיבות המפוארות בקרב ישיבות ההסדר, נמצאות יחד עם שאר ישיבות ההסדר בתקופה קשה של קיצוצים. אולם, הבטיח סגן השר, "אנחנו בבית היהודי ואני אישית עושים ונעשה כל מאמץ על מנת למנוע פגיעה זו!".

ראש המועצה מר פטר ויס ציין בדבריו את איכות התלמידים הלומדים בקרית החינוך ואת ההנאה והנחת שיש לו כל פעם שהוא מגיע לקריית החינוך ורואה וצופה בגדילתה. הטקס הסתיים בחתימת מגילת היסוד ע"י המכובדים ובהנחת אבן הפינה למבנה שייתן מענה לגידולה המהיר של הישיבה.