השר אריאל: "הנקמה שלנו היא בבניה"

השר אורי אריאל בהספד למיכי מרק: "אני אומר לכולם- אנחנו מפה לא זזים. שרת המשפטים אילת שקד:"מתיישבים המסורים כאן הם המגן החלוץ של מדינת ישראל מפני הטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/16 15:09 כז בסיון התשעו

השר אריאל: "הנקמה שלנו היא בבניה"
דוברות הר חברון, צילום: דוברות הר חברון

שר החקלאות אורי אריאל ושרת המשפטים, איילת שקד ספדו למנהל ישיבת עתניאל, מיכי מרק הי"ד שנרצח ביום שישי בפיגוע ירי דרומית לקרית ארבע. שר החקלאות שדיבר מחוץ לבניין הישיבה בשל העובדה שהוא כהן אמר: "אל נקמות ה', אל נקמות הופיע". הנקמה שלנו היא בבניה. בניין הארץ לא צריך להיות תולדה של טרור - אבל טרור חייב לגבות מחיר בדמות בנייה שבעתיים. אני אומר לכולם: אנחנו מפה לא זזים. ההתיישבות ביהודה ושומרון ובהר חברון היא עובדה מוגמרת. הגיע זמן ריבונות ביהודה ושומרון, על זה צריכה להתכנס הממשלה. אנחנו המתיישבים נמשיך להיאחז בקרקע. לא יעקרו אותנו מאדמתנו.

אנחנו בעתניאל ובהר חברון. מקום שבו אמרו יהושע בן נון וכלב בן יפונה: "עלה נעלה והארץ טובה מאד מאד". בין הירדן לים יש מקום למדינה אחת - מדינת ישראל. כל אמירה אחרת יכולה להתפרש כתקווה למחבלים להמשיך בטרור.אני שולח מכאן איחולי רפואה שלמה לפצועים. לאמא - חוה רחל בת איילת השחר, לילדים - תהילה ופדיה.

שרת המשפטים אילת שקד אמרה: "מתיישבי יהודה ושומרון הם לא הבעיה, הם הפתרון. המתיישבים המסורים כאן הם המגן החלוץ של מדינת ישראל מפני הטרור. הם מונעים, במסירות נפש בלתי נגמרת, את יצירת דאע"שסטן וחמאסטן, מטר מכל מקום במדינה. כך בדיוק צריך להסתכל על ההתיישבות ועל התושבים. הם החיילים הקרביים של כולנו, תושבי "ישראל הקטנה", שממשיכים לעשות מילואים, גברים, נשים וילדים, עוד ועוד ועוד, ואפילו לא מפרקים את הצ'ימידן בין קו לאימון.

הלוחמים ללא המדים האלו, מגנים בגופם על שאר אזרחי ישראל. ניסיון פיגוע במתיישבים שבעומק יהודה ושומרון הוא פחות ניסיון פיגוע בתל אביב, בנתניה או בכפר סבא. הפיגועים שנעשו שם הם הטפטופים שהצליחו לחדור. בלי חומת המגן של יהודה ושומרון, לא יהיה דבר שיעצור את השטף.

המתיישבים הם לא רק חומת מגן ביטחונית, הם גם חומת מגן מדינית. מי שחושב שחזרה לגבולות 67' תוריד את הלחץ הבינלאומי, חולם באספמיה. פינוי המתיישבים לא יסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי ולא יסיים את האשמת ישראל בעולם. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

עוד אמרה שקד: "מול האור הזה של מיכאל ושל הילדה הלל יפה אריאל, יש חושך, שמבהיר לנו שאין כאן שום סכסוך טריטוריאלי. שבין הפיגועים בארצות הברית, פריז, תל אביב, קרית ארבע, נתניה ועתניאל עובר קו אחד ברור - שנאה של האיסלאם הקיצוני".

(צילום: דוברות הר חברון)

ראש מועצה אזורית הר חברון, והחברותא של מיכי מרק, יוחאי דמרי ספד לו ואמר: "הקורבן האחת עשרה של הר חברון. די מאסנו בקורבנות, אדם יוצא לעבודתו וחוזר להלוויה אי שפיות. אי אפשר לעשות פעם אחרי פעם עוד מאותו דבר ולצפות לתוצאות. אי אפשר לנצח רק בדרך הבטחונית, אנו מחזקים את ידי צה"ל שוודאי יביא לתפיסת המרצחים.

אך זה לא נחמתנו צריך לגרש ולפעול כלפי כל התומכים בטרור וצוהלים ברחובות להשאיר כאן רק מי שמסתדר איתנו. מה שמניע את ביצת הטרור החברונית שמשווקת טרור לכל מקום בארץ היא התקווה למדינה פלשתינית שתדחוק את ישובי יו"ש מכאן.

התשובה היא החלת ריבונות בניה והתיישבות. ביטחון והתיישבות תמיד הלכו יחד בכל מקום בתל חי ובכפר עזה וגם כאן. אפשר לחיות עם הפלשתינים עד לפני אוסלו הארור כך היה כאן.השארת צוואה להמשיך לגדול ובגדול. בהר חברון נמשיך לחבק ולחזק את המשפחה היקרה את הישיבה את עתניאל את הר חברון".

(צילום: דוברות הר חברון)