השרים קבעו: הריסת מבני דת תחייב אישור של שרי הפנים והדתות

על פי הצעת החוק, המבקשת למנוע פגיעה ברגשות הציבור, שר הפנים והשר לשירותי דת יוכלו למנוע הריסה של בתי כנסת או בתי מדרש ואף למנוע את שינוי ייעוד המבנים

חדשות כיפה אורי פולק 29/04/12 16:56 ז באייר התשעב

השרים קבעו: הריסת מבני דת תחייב אישור של שרי הפנים והדתות
צילום ארכיון: גור דותן, צילום: צילום ארכיון: גור דותן

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרו היום (א') הצעת חוק המחייבת את אישורם של שר הפנים והשר לשירותי דת על מנת להרוס או לשנות את ייעודו של מבנה המשמש לצרכי דת. את ההצעה הגיש ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) וחתומים עליהם חברי הכנסת ציפי חוטובלי, אורי מקלב, אמנון כהן, זאב אלקין, מיכאל בן ארי, אריה אלדד, נסים זאב וח"כים נוספים.

בעבר הונחה הצעת חוק דומה על ידי ח"כ חיים אמסלם, שנדחתה על ידי הועדה. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "פעמים רבות משונה ייעודם של מבנים כאלה והדבר פוגע ברגשות הציבור". לדברי הח"כים, במקרים רבים "מבנים ששימשו לצרכי דת במשך שנים רבות, כבתי כנסת, בתי מדרש, מקוואות או מסגדים וכנסיות, מקבלים צווי הריסה או שינוי ייעוד המבנה והסבת השימוש בו, אף אם יש בה כדי חילול קדושתו, או פגיעה ברגשות של ציבור מסוים".

"לעתים הריסת המבנה או שינוי ייעודו עלולים אף לגרום תסיסה על רקע דתי או לאומי ופגיעה במרקם היחסים בין מגזרים שונים. על פי ההלכה היהודית, ישנה בעיה קשה לשנות את ייעודו של מבנה ששימש לדברים שבקדושה ולעשות בו שימוש של חול, לא כל שכן כשמדובר בהריסת המבנה", ציינו חברי הכנסת.

לאחר אישור ועדת השרים תובא ההצעה לאישור מליאת הכנסת.