השרים בחרו לשפץ את גשר המוגרבים – ובעירייה זועמים

שרי השמינייה ביקשו לשפץ את הגשר ולהציב במקום רכב כיבוי, במקום לבצע החלפה מלאה שלו. בעיריית ירושלים מתחו ביקורת וטענו: "יש להצטער על אזלת היד של הממשלה"

חדשות כיפה אורי פולק 14/12/11 08:13 יח בכסלו התשעב

השרים בחרו לשפץ את גשר המוגרבים – ובעירייה זועמים
ויקיפידה, צילום: ויקיפידה

גשר מעלה המוגרבים נפתח הבוקר (ד') לכניסת יהודים אל הר הבית, זאת לאחר שאמש החליטו שרי השמינייה לעכב עד להודעה חדשה את הריסת הגשר, ולהעדיף לבצע שורה של פעולות לשיפוץ והגברת בטיחותו.

השרים החליטו כי בתקופה זו מדובר בעניין רגיש ונפיץ, וכי החלפת הגשר תעורר מתיחות מול הפלסטינים בפרט והעולם הערבי בכלל ובכללו גם הירדנים. לאור זאת, הוחלט שלא להרוס את הגשר, אלא להציב במקום רכב כיבוי בכוננות, לטפל במפגעים בטיחותיים עליהם התריע מהנדס עיריית ירושלים ולבצע במקום עבודות חיזוק שיהפכו את הגשר ממבנה ארעי למבנה קבוע.

בתגובה להחלטת השרים מתחה עיריית ירושלים ביקורת חסרת תקדים על הממשלה. בהודעה שפרסמה אמש העירייה נטען כי "החלטת הממשלה לחזק את הגשר ולתקן את ליקויי הבטיחות בו בהתאם להנחיות מהנדס העיר ממלאת את דרישתה הראשונית של העירייה להבטיח את שלומם של המשתמשים בגשר וברחבת הכותל ולמנוע סכנת התמוטטות או דליקה.לכשיוגשו התוכניות לשיקום הגשר הן תיבחנה ע"י מהנדס העיר שיקבע את ההנחיות הסופיות לביצוע".

בעירייה הוסיפו כי "יש להצטער על אזלת היד שהפגינה ממשלת ישראל בטיפול במפגע המכוער והרעוע בלב רחבת הכותל ובכניסה להר הבית. בהליך נכון של קבלת החלטות למימוש הקמת הגשר בהתאם לתכנית המאושרת ניתן להגיע לפתרון הנכון והראוי של הצבת גשר קבוע ובטוח, בדיוק במקום בו עמד הגשר הישן שנים ארוכות. ראש העיר הביע חשש כבד שבהתנהלות הנוכחית של הממשלה הגשר לא יושלם בעתיד הנראה לעין ושהסטטוס-קוו שהופר ברחבת הכותל לא יחזור למצבו הקודם".