השרים אורבך ולבנת יהיו נציגי הממשלה בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים

לבנת צפויה לתמוך במועמדותו של הרב דוד לאו, אורבך יעמוד מאחורי תמיכתו הפומבית בעד הרב דוד סתיו. אל לבנת תצטרפנה עוד שלוש חברות כנסת שישתתפו בגוף הבוחר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/06/13 17:10 טו בתמוז התשעג

השרים אורבך ולבנת יהיו נציגי הממשלה בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

הממשלה החליטה היום (א‘) כי השרה לימור לבנת והשר אורי אורבך יהיו נציגי הממשלה בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל.

בעוד עמדתה של לבנת בנוגע לזהותו של הרב הראשי לישראל איננה ברורה (אם כי נתניהו תומך מאחורי הקלעים במועמדותו של הרב דוד לאו - י.א), עמדתו של השר אורבך תומכת באופן חד משמעי במועמדותו של הרב דוד סתיו, המתמודד לתפקיד.

אורבך אמר לפני כחודש: ”אני כמובן תומך בבחירתו של הרב סתיו לרב הראשי לישראל. בלי אבל, בלי אולי ובלי לפגוע במעלתו של שום רב אחר... הרב סתיו הוא רב גדול בתורה, ציוני-דתי, מחויב לעם ישראל ולמדינת ישראל, בוגר של החינוך הנפלא שלנו, ועם תוכניות לחיזוק אהבת תורה ולקשר בין הרבנות לעם ישראל. כן, ברוח צהר, השם ירחם. זה מה שרוב מכריע של הציבור, כולל המון רבנים התומכים בשקט, ורוב הבוחרים שלנו מצפים מאיתנו“.

אל לבנת תצטרפנה עוד שלוש חברות כנסת אשר יכהנו בגוף הבוחר מכוח החוק המשריין ארבע מקומות לנשים. נזכיר כי השר לשירותי דת, נפתלי בנט, התחייב למנות עשר נשים לגוף הבוחר, במסגרת עשרת נציגי הציבור אותם הוא רשאי למנות - בכפוף לאישורו של ראש הממשלה נתניהו.