השר אורבך: תומך ברב סתיו, זה מה שרוב הבוחרים שלנו רוצים

השר אורי אורבך, שהפך בחודשים האחרונים למנוע המרכזי מאחורי קידום מועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי, מביע לראשונה עמדה פומבית נחרצת בעדו: "בלי אולי ובלי אבל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/05/13 08:21 יט בסיון התשעג

השר אורבך: תומך ברב סתיו, זה מה שרוב הבוחרים שלנו רוצים
יחצ, צילום: יחצ

השר אורי אורבך מביע לראשונה תמיכה פומבית במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי לישראל: בפוסט שפרסם אמש (ב‘) בעמוד הפייסבוק שלו, כתב אורבך כי ”אם למישהו עוד יש ספק, אני כמובן תומך בבחירתו של הרב סתיו לרב הראשי לישראל. בלי אבל, בלי אולי ובלי לפגוע במעלתו של שום רב אחר“.

אורבך, שהפך למעשה לגורם המרכזי שפועל מאחורי הקלעים למען קידום מועמדותו של הרב סתיו בשורות ”הבית היהודי“, הסביר כי ”כעת, אחרי שאפסו הסיכויים (כצפוי וכידוע מראש) לבחירת הרב אריאל, צריך לתמוך במי שה"דיל" נועד קודם כל לטרפד את מועמדותו“.

”למרות כל הדילים והפיתולים והכינוסים הבהולים והאיומים הגלויים והסמויים, הרב סתיו הוא רב גדול בתורה, ציוני-דתי, מחויב לעם ישראל ולמדינת ישראל, בוגר של החינוך הנפלא שלנו, ועם תוכניות לחיזוק אהבת תורה ולקשר בין הרבנות לעם ישראל. כן, ברוח צהר, השם ירחם. זה מה שרוב מכריע של הציבור, כולל המון רבנים התומכים בשקט, ורוב הבוחרים שלנו מצפים מאיתנו. ה-בו-ח-רים שלנו!“, הוסיף אורבך.

ביחס לחלק מהביקורות שהושמעו כלפי התנהלות מפלגתו בנושא, כתב אורבך כי ”עלינו לשאול את עצמנו כבר עכשיו מי צריך לנהל את המהלכים הפוליטיים של הציונות הדתית: רבנים (ושמשיהם) או פוליטיקאים? ולמי הפוליטיקאים הדתיים מחויבים - רק לרבנים (עם כוחם הפוליטי המשוער), או לציבור הבוחרים הרחב? לי התשובות ברורות מתמיד“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן