השמאל משתלח: "קלוגהפט רב אמן של השמצה ושל רמיית הציבור"

פרויקט השמאל מבית הקרן החדשה "שישים ואחת" מאשים את אסטרטג הבית היהודי בצורה חריפה בהעצמת שנאת חינם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/02/15 12:50 יג בשבט התשעה

השמאל משתלח: "קלוגהפט רב אמן של השמצה ושל רמיית הציבור"
יחצ, צילום: יחצ

בשמאל הישראלי לא מסתפקים בתקיפת בנט וחברי הכנסת של הבית היהודי והם מפנים את חיציהם למנהל הקמפיין של המפלגה משה קלוגהפט. בכתבה רווית דמעות תנין שהתפרסמה באתר פרויקט 'שישים ואחת' הם מייחסים לאסטרטג הבית היהודי תכונות על וקושרים אותו כמעט לכל מהלך פוליטי של הימין בשנים האחרונות.

בפוסט שכותרתו 'היד שמנענעת את השנאה' מואשם קלוגהפט בהפעלת טוקבקיסטים מאורגנים, אדישות למצוקות חברתיות, ניצול ציני של הציונות, הכפשה פרועה נגד יריבים פוליטיים ועוד כהנה וכהנה.

קלוגהפט מתואר על ידי אנשי הפרויקט כ"רב-אמן של השמצה ושל רמיית הציבור, שלא בוחל בשום אמצעי כדי לשרת את הטייקונים או את מנהיגי המתנחלים, גם כשזה נוגד באופן ברור את האינטרסים של רוב הציבור הישראלי".

פרויקט 'שישים ואחת' אינו מתבייש להצהיר גלויות על מטרתו. באתר הרשמי מופיע ההסבר הבא: פרויקט מידע שנועד לחשוף בפני הציבור הישראלי את מה שהימין מנסה להסתיר מפניו. אנחנו מפרסמים טקסטים וחומרים ויזואליים באופן סדיר, בהתאם להתרחשויות האקטואליות במדינה, העוסקים באופן ביקורתי במציאות הפוליטית בישראל, תוך שימת דגש על מדיניות הממשלה בשני נושאים: המצב החברתי-כלכלי והסכסוך הישראלי-פלסטיני. הם מצהירים כי קהל היעד שלהם הוא כל מי שרואה את עצמו כאופוזיציה לוחמת לשלטון הנוכחי בישראל - על השקפותיו הכלכליות והמדיניות.

לטענת אנשי הפרויקט הם אינם מחויבים מחויב לשום מפלגה - "רק לחיזוק הרעיונות העומדים בבסיס מחנה השמאל. 61 הוא יזמה של מכון החשיבה הירושלמי "מולד - המרכז להתחדשות הדמוקרטיה". מולד כידוע לכל מתוקצב על ידי הקרן החדשה לישראל כך על פי אתר הקרן הידועה כקרן המקבלת כספים רבים ממדינות זרות באירופה ועוד.

קלוגהפט מואשם בנוסף כמי שמנסה להציג את הבית היהודי כשונה ממה שהוא באמת על ידי שימוש בשפה "חילונית ציונית", דבר אותו מגדירים בשמאל כמעשה רמייה. "בחזית הרשימה הוא מבליט אנשים כמו נפתלי בנט, איילת שקד וינון מגל, ומשתדל להעלים מהציבור אחרים כמו ניסן סלומינסקי, אורי אריאל ואורית סטרוק. מקסימום היי-טק, מינימום יצהר. "אם אתה רוצה להציל את ארץ ישראל, אתה חייב להעיף את זה מהמצע שלך", הסביר פעם. במלים אחרות: כלפי חוץ - דבר אל כולם כאילו היו האחים שלך, אבל בפועל, תדאג רק ליהודה ושומרון", מאשימים אנשי הפרויקט.

ממשה קלוגהפט לא נמסרה תגובה לידיעה