ה"שותפים הטבעיים" שוב בעימות

ראש הממשלה נתניהו התעמת בישיבת הקבינט עם שר החינוך נפתלי בנט, ואף איים לפטר אותו מתפקידו. גורמים טוענים כי זהו שפל ביחסים בין השניים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/04/16 09:41 יג בניסן התשעו

ה"שותפים הטבעיים" שוב בעימות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בכיר שנכח בדיון תיאר כי לאחר שבנט התרעם על כך שכניסת צה"ל לשטחי A לא מופיעה בסדר היום, נתניהו קם מכסאו וצעק לעבר בנט: "תירגע, או שאפטר אותך". כך פורסם באתר ynet.

העימות התרחש בעקבות אי העלאת סעיף כניסת צה"ל לשטחי A לסדר היום. זאת, לאחר שביום ראשון האחרון התחייב נתניהו בפני שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, השר בנט והמזכיר הצבאי כי הישיבה תכלול דיון בנושא זה. "תעמוד בהבטחות שלך", קרא בנט לנתניהו, וזה השיב לו: "אתה לא מנהל פה את העניינים".

"ראינו כבר סבבים של ויכוחים ועימותים בין בנט לנתניהו", אמר גורם בכיר, "אבל מה שקרה היום בקבינט הוא שיא חדש. עימות כזה עוד לא ראינו. הטון והתוכן של הדברים היו חריפים באופן חריג. נתניהו צעק וזעם. זה לא דומה למה שראינו עד היום".

העימות עורר סערה במערכת הפוליטית וגם בסיעתו של בנט, בה מיהרו לגבות את השר: "זה בסיסי ששר ושותף בכיר בממשלה דורש מידע ותשובות בנושאי ביטחון, כאשר טרור משתולל ברחובות", אמרה יו״ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם. "אם על זה נתניהו חושב לפרק את הממשלה, אדרבא - שילך להסביר פעם נוספת שערבים נוהרים לקלפיות. רק שהפעם הציבור יבין טוב יותר למי חשובה ביטחונה של המדינה".

לא מדובר בעימות הראשון בין נתניהו לבנט. במהלך ישיבת הממשלה לפני מספר שבועות, תקף בנט את מי שגינה את התנהגות החייל היורה בחברון, ורמז לראש הממשלה. נתניהו הגיב בזעם: "הובלתי חיילים לקרב, אל תטיף לי מוסר".

גם בחודש ינואר חל ויכוח במהלך ישיבת ממשלה. לאחר שעובדי משרד החוץ הודיעו כי הם מחרימים את יו"ר הבית היהודי העניק להם נתניהו גיבוי מכיוון שלא ביקש מהם להפסיק את החרם. בנט טען אז: "אתה חושש לנהל את האנשים במשרד החוץ. זו שאלת משילות - אם עובדים מנהלים אותך או שאתה אותם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן