השופט שפיצר נגד מוטי יוגב: קיצוני ומסית

השופטים משיבים מלחמה נגד מוטי יוגב לאחר דבריו באשר לדחיית הריסת בתי מחבלים בידי השופט פוגלמן. "קיים חשש של ממש לעידוד מצידו של ח"כ יוגב להרמת יד על בית המשפט העליון ושופטיו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/10/15 14:53 יב בחשון התשעו

השופט שפיצר נגד מוטי יוגב: קיצוני ומסית
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

השופט מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט, תוקף בצעד יוצא דופן את חבר הכנסת מוטי יוגב, בעקבות התבטאותו של האחרון נגד השופט עוזי פוגלמן באשר לדחיית הריסת בתי המחבלים בשבוע שעבר.

במכתב חריג ששלח ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, תוקף השופט שפיצר בחריפות את דבריו של יוגב, אשר כתב בדף הפייסבוק שלו "שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו מהיום, שעכב הרס בתי מחבלים רוצחים, שם את עצמו בצד של האוייב. על זכויות רוצחים הוא מגן, ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים".

השופט שפיצר מוסיף ומצטט את דבריו של יוגב, שכתב "אני קורא לשופט פוגלמן לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת שפסיקותיו כדעותיה", וקורא לאדלשטיין לפעול למניעת ההסתה הקיצונית לדבריו.

צפו: מוטי יוגב בפגוש את העיתונות: "זה שבג"ץ יכול לפסול בהינף יד החלטות קבינט זה יום הכיפורים של המערכת"

[embed]

]

"אקדים ואומר שמערכת המשפט פתוחה לביקורת, גם במקרים בהם הביקורת מנוסחת באופן בוטה ופוגעני. אלא שח"כ יוגב, כחבר כנסת במדינת ישראל, הרחיק לכת באמירה קיצונית ומסיתה כלפי שופט בישראל, אמירה שבימים אלו, יש בה משום התרת דמו של השופט פוגלמן (ודי לעיין בתגובות לפוסט כמו "כעת ממלים למעשים") כדי להבין עד כמה הרחיק לכת ח"כ יוגב בדבריו", כתב השופט שפיצר במכתבו לאדלשטיין.

"דבריו אלו של ח"כ יוגב, המתווספים לאמירה קודמת שלו בדבר הצורך לעלות על בית המשפט העליון ב-D-9, מביאים אותנו למסקנה שאין אנו יכולים להחשות וכי קיים חשש של ממש לעידוד מצידו של ח"כ יוגב להרמת יד על בית המשפט העליון, ושופטיו - ובכך על מערכת המשפט כולה. נכון יהיה להזכיר לח"כ יוגב את דבריו של החכם באדם, בספר משלי פרק י"ח פסוק כ"א. אני פונה אל אדוני בבקשה לפעול למניעת ההסתה של ח"כ יוגב, ואני סמוך ובטוח כי יש בידיך את הכלים לכך", סיכם.