השופט אדמונד לוי יעמוד בראש הצוות להכשרת המאחזים

כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת שרי ה"ליכוד". הצוות אמור לנסות למצוא דרך חוקית להכשרת המאחזים שכבר נבנו ביהודה ושומרון

חדשות כיפה אורי פולק 29/01/12 12:48 ה בשבט התשעב

השופט אדמונד לוי יעמוד בראש הצוות להכשרת המאחזים
אתר בתי המשפט, צילום: אתר בתי המשפט

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (א') על כך שהשופט לשעבר אדמונד לוי יעמוד בראש הצוות שיבחן את נושא הכשרתם החוקית של המאחזים ביהודה ושומרון. הצוות בראשות השופט אמור לנסות למצוא דרך להכשיר חוקית את המאחזים שכבר נבנו ביהודה ושומרון.

במהלך ישיבת שרי ה"ליכוד" ביקש השר גלעד ארדן לאפשר חופש הצבעה על החוק להכשרת המאחזים שיובא להצבעה בכנסת ביום רביעי, לאור העובדה שלחברי הכנסת ניתן חופש הצבעה בנושא, אך שרי הממשלה עדיין מחויבים להצביע נגד החוק.

כפי שדווח בכיפה, כבר לפני כשלושה חודשים אישר נתניהו באופן עקרוני את הקמת הצוות המשפטי אשר יבחן אפשרות להכשרה חוקית של מאחזים ביהודה ושומרון. בכך אישר נתניהו את דרישתם של חברי כנסת ושרים אשר פנו אליו בבקשה כי יפעל להקמת הצוות, אשר יעקוף את החלטות בג"ץ על פינוי היישובים ולמעשה "יכשיר" את ההתיישבות בשטח.

הקמת הצוות, אשר ככל הנראה יורכב ממשפטנים המצויים בקונצנזוס הישראלי, תשלול למעשה את מסקנותיה של עו"ד טליה ששון, מחברת "דו"ח המאחזים", אשר קבע בשנת 2001 כי מאחזים רבים שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית - אינם חוקיים. במידה וצוות המשפטנים שמינה נתניהו יגבש החלטות אחרות, יוכל ראש הממשלה "להכשיר" את המשך התבססותם של אותם מאחזים.