השופטת הקלה עם התוקף הערבי והחמירה עם המותקף היהודי

ביהמ"ש הטיל הרחקה של 15 יום בלבד לאיש וואקף שתקף יהודי שהשתחווה בהר הבית, בעוד שעל המותקף וחברו הוטלו 60 יום הרחקה. ארגון חוננו: "עולם הפוך. החלטת בית המשפט מעודדת אלימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/16 16:04 כט בכסלו התשעז

השופטת הקלה עם התוקף הערבי והחמירה עם המותקף היהודי
דוברות משטרת ישראל, צילום: דוברות משטרת ישראל

שופטת בית משפט השלום בירושלים מיקה בנקי הטילה תנאי הרחקה מקלים על איש וואקף מוסלמי שתקף על פי החשד יהודי שהשתחווה בהר הבית, אך החמיר עם המותקף וחברו שנעצר לאחר שהתפתחה במקום מהומה, כך מדווח ארגון חוננו.

האירוע התרחש אתמול (ד') בשעות הבוקר כאשר השניים עלו להר הבית עם קבוצה מחבריהם לישיבה. סמוך ליציאה מההר השתחווה אחד העולים, ועל פי המשטרה, בתגובה תקף אותו איש וואקף מוסלמי בבעיטה וקרא לעברו "זה שטח שלנו". בעקבות התקיפה התפתחה במקום מהומה, במהלכה נעצר יהודי נוסף בחשד שתקף איש וואקף, ואף פגע בטעות בשוטר.

הבוקר הובאו שלושת העצורים לדיון בבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להרחיק את שלושתם למשך 180 יום מהר הבית, להטיל עליהם הפקדה של 1,000 ₪, וכן איסור יצירת קשר ל180 יום, לאיש הוואקף עם אנשי הוואקף, ולבחורי הישיבה עם חבריהם.

אולם אם המשטרה החליטה שאין הבדל בין מי שהשתחווה בלבד למי שחשוד בתקיפה, הרי שהשופטת מיקה בנקי שדנה בבקשות המשטרה החליטה דווקא להקל עם התוקף הערבי ולהחמיר עם המותקף היהודי.

השופטת קבעה כי איש הוואקף יורחק ל-15 יום מהר הבית ומבואותיו, בעוד ששני היהודים יורחקו ל-60 יום. השופטת נמנעה גם מהבחנה בין שני היהודים אשר אחד מהם נחשד כאמור בהשתחוויה בלבד והשני בתקיפה. לדבריה, יש להבחין בין איש הוואקף שמתגורר בירושלים לבין שני העצורים היהודים שאינם מתגוררים בירושלים.

עו"ד זאב וולף שייצג את השניים מטעם ארגון חוננו הודיע כי יגיש ערר על ההחלטה.

"במידה וקיימת מסוכנות המצדיקה הרחקה מהר הבית אין משנה אם מדובר בתושב ירושלים או לא", אומר עו"ד וולף. "החלטת בית המשפט, שעליה אני חולק בתוקף ותוצאתה הינה חסד עם התוקפן תוך החמרה עם המותקפים, תתקבל כמסר מעודד אלימות מצד אנשי וואקף כנגד המבקרים היהודים. שכן, בכך ניתנת גושפנקא להתנהגותם כבעלי הבית במקום, ולהצגת היהודים כפרובוקטורים, בעוד שבפועל אנשי הוואקף המוסלמים בהר הבית מבצעים פרובוקציות אלימות חדשות לבקרים, ואילו על היהודים נאסר אפילו להתפלל, או לעשות תנועות תפילה במקום הקדוש להם ביותר".