השאלות שלא נשאלו

אליישיב רייכנר תוקף את חבריו העיתונאים: אולי תחליפו תקליט?

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 11/12/08 00:00 יד בכסלו התשסט

לכבוד עמיתיי, הכתבים הפוליטיים.

ביום שלישי האחרון, קיימה מפלגת הבית היהודי מסיבת עיתונאים בה הוצג לראשונה היו"ר הנבחר של המפלגה החדשה - פרופסור דניאל הרשקוביץ. מכיוון שמדובר באדם שעד השבוע לא ממש הכרתי, הופעתו הפומבית הראשונה כאישיות פוליטית, עוררה בי עניין רב. ישבתי וצפיתי במסיבת העיתונאים כולה ששודרה באתר האינטרנט של ערוץ שבע. כשסיים הרשקוביץ את דבריו, הגיע תורכם, העיתונאים, לשאול אותו מספר שאלות. ספרתי. שאלתם אותו שבע שאלות (אם לא מחשיבים את הערות הביניים). השאלה הראשונה שנשאלה הייתה מה דעתו על פינוי בית המריבה בחברון. שאלה אחרת ששאלתם הייתה על עמדתו בנושא פינוי ישובים בהסכם מדיני עתידי. לאחר מכן שאלתם את הרשקוביץ מה עמדתו בנושא מסירת הגולן, ואז הגיעה שאלה מכיוון אחר לגמרי - מה עמדתו בנושא עקירת ישובי גוש קטיף, והאם הוא נכח שם בזמן הפינוי. לקינוח, הפתעתם אותו בשאלה מקורית על עמדתו בנושא מאחזים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון. (למען ההגינות אציין שחוץ משאלות בנושא פינוי ישובים ומאחזים שאלתם גם שתי שאלות טכניות בנושא רשימת הבית היהודי לכנסת).


מתוך כל השאלות ששאלתם את המנהיג החדש של מפלגת הציונות הדתית, לא שאלתם אפילו שאלה אחת בנושא שאינו קשור לארץ ישראל. כידוע, מקימי הבית היהודי החליטו להציב בראש סדר היום של המפלגה החדשה את נושא החינוך. ביום בו התקיימה מסיבת העיתונאים המדוברת דווח על הידרדרות נוספת בהישגי תלמידי ישראל, במיוחד במקצוע המתמטיקה. האם לא מעניין אתכם לשמוע מה יש להרשקוביץ, פרופסור למתמטיקה מהטכניון, לומר בנושא?


לידיעתכם, פרופסור הרשקוביץ הוא לא רק אקדמאי. הוא גם רב. היה מאוד מעניין לשמוע מה הוא חושב על מעמדה של הרבנות הראשית, על סוגיות בוערות כמו גיור, ומסורבות גט ובכלל מה דעתו בענייני דת ומדינה. בכותרות החדשות כיכבה באותו יום רשת הביטחון השנויה במחלוקת של שר האוצר. דווקא עניין אותי לשמוע מה יש ליו"ר הבית היהודי לומר בנושא, אבל אתם לא שאלתם. אחד הנושאים המדוברים בשנה האחרונה הוא נושא פרשיות השחיתות של נבחרי הציבור. הייתי שמח לשמוע התייחסות של ראש מפלגה מסורתית-דתית בנושא הזה, אבל אתכם זה לא עניין.

האמת, אחרי כל השאלות המדיניות ששאלתם, לא הייתי מתפלא אם מישהו מכם היה שואל את פרופסור הרשקוביץ מדוע הציונות הדתית עוסקת כל הזמן רק בנושא ארץ ישראל ולא בנושאים אחרים. לפעמים אתם כל כך שבויים בקונספציות עד כדי כך שאתם לא שמים לב שאתם אלו שמייצרים אותן.