הר הבית נסגר לשבוע: "למה לא מודיעים מראש?"

מתחם הר הבית נסגר למשך שבוע ימים, ככל הנראה בשל היערכות לקראת חגיגות העיד אל-פיטר. במטה ארגוני המקדש ציינו כי "התנהגות המשטרה לוקה שוב בחוסר יחס אנושי מינימאלי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/08/12 11:41 כו באב התשעב

הר הבית נסגר לשבוע: "למה לא מודיעים מראש?"
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

מתחם הר הבית נסגר היום (ג') לכניסת מתפללים יהודים למשך שמונה ימים ברציפות, זאת ללא הודעה מוקדמת ולהפתעת המתפללים שהגיעו למקום. עמדת המשטרה בכניסה למתחם הייתה ריקה ולא מאויישת, ההר חסום לכניסה והודעה שנתלתה במקום הבהירה כי הוא יהיה סגור עד ליום רביעי הבא. הסיבה: היערכות לחגיגות העיד אל-פיטר שיחלו ביום ראשון הקרוב.

רחל סלע מארגון "נשים למען המקדש" סיפרה לכיפה כי "הבוקר הגעתי להר הבית עם כלה שבחרה במקום להיות בסלון תסרוקות ולהתכונן לחתונתה הערב - לעלות אל המקום אשר בחר ה', שעיניו וליבו שם תמיד - להתפלל. הצטרפה אל הכלה גם אחותה, שטבלה לצורך העלייה להר הבית בטהרה. הגענו וראינו את הפתק והבנו שלא ממש אכפת להם שלא נבין חד משמעית והם יוכלו לגרום לעוד כמה עוגמות נפש ועמידת חסרת אונים מול שער סגור. אין עם מי לדבר".

במטה ארגוני המקדש ציינו כי "התנהגותה של משטרת הר הבית ליהודים לוקה שוב בחוסר יחס אנושי מינימאלי. לא סוגרים אתר ציבורי מבלי להודיע על כך בתקשורת. אם המשטרה מבינה שסגירת הר הבית בפני יהודים מהווה אפליה פסולה שאינה ראויה לפרסום, מדוע אינה מבינה שהיא חייבת להפסיק את האפליה, ולא לעשותה במחשך".

"אנו פונים אל השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ בקריאה להעמיד את המשטרה על חומרת התנהגותה, ולהבהיר לה את תפקידה למימוש הריבונות היהודית בהר, ולהישמע להוראת בג"צ לצקת תוכן לקריאת ההיסטורית 'הר הבית בידינו'", הוסיפו במטה.

מהמשטרה טרם נמסרה תגובה לדברים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן