הרשקוביץ: תפקיד הרבצ"ר איננו ג´וב למקורבים

השר דניאל הרשקוביץ תוקף את הצעת החוק של ש"ס, המנסה להשתלט על תפקיד הרב הראשי לצה"ל ולהביא למינויים של רבנים חרדים לתפקיד. "אטרפד את הצעת החוק, יש גבול לציניות", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/06/12 09:05 ז בתמוז התשעב

הרשקוביץ: תפקיד הרבצ"ר איננו ג´וב למקורבים
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר הבית היהודי ושר המדע והטכנולוגיה, הרב דניאל הרשקוביץ, התייחס אמש (ג') להצעת החוק שהגיש ח"כ ניסים זאב, ולפיה לתפקיד הרב הראשי לצה"ל ימונה רק דיין או רב עיר. כפי שדווח בכיפה, תכלית הצעת החוק היא להביא למעשה למינויים של רבנים חרדים לתפקיד.

"אטרפד את הצעת החוק של ניסים זאב בועדת השרים לחקיקה. יש גבול לציניות. תפקיד הרב הצבאי הראשי אינו ג'וב שניתן לחלק למקורבים פוליטיים", אמר הרשקוביץ בחוג בית שקיים אמש בגבעתיים.

לדברי הרשקוביץ, "הרב הצבאי הראשי יהיה ציוני-דתי, כי הרבנות הצבאית זקוקה לרבנים שמעבר להיותם סמכות הלכתית ראויה הם גם יושבים בתוך עמם, מעורבים עם הבריות ומכירים מקרוב את צרכי החיילים מכל חלקי החברה הישראלית. כשכוחנו הפוליטי יהיה גדול יותר נפעל לבצע מהפך גם ברבנות הראשית ובמערכת בתי הדין הרבניים, כך שתהיה בהן דומיננטיות ציונית".

גם נפתלי בנט, המתמודד לראשות "הבית היהודי", תקף את הצעת החוק של ח"כ זאב ואמר כי "המשמעות היא אסונית: רבנים שאינם ציונים יוצרים ניכור מול הציבור הכללי אותם הם אמורים לשרת. דמיינו איזה תוקף יהיה לרב צבאי ראשי שלא שירת בצבא ולא שולח את ילדיו-שלו לשירות צבאי".

"החרדים הם אחינו, אך ההשתלטות על שירותי הדת ועל הרבנות הצבאית אינה ראויה. היא נובעת מעוצמה פוליטית של החרדים וחולשה של הציונות הדתית. אסור לתת לזה לקרות", טען בנט.