ש"ס מנסה להשתלט על כיסא הרב הראשי לצה"ל

ח"כ ניסים זאב הגיש הצעת חוק המבקשת לקבוע כי לתפקיד הרבצ"ר ימונה רק רב שכיהן כדיין או כרב עיר. ההצעה מגבילה את מרבית המועמדים הדתיים-לאומיים ומבטיחה בסיכוי גבוה מינוי חרדי לתפקיד

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/06/12 14:52 ו בתמוז התשעב

ש"ס מנסה להשתלט על כיסא הרב הראשי לצה"ל
יהונתן בן-דוד, במחנה, צילום: יהונתן בן-דוד, במחנה

ש"ס מנסה להשתלט על התהליך למינויו של הרב הראשי לצה"ל: ח"כ ניסים זאב הגיש אתמול (ב') הצעת חוק המבקשת לקבוע כי לתפקיד הרב הצבאי הראשי ימונה רק מי "שמכהן או כיהן כדיין או כרב עיר, או שיש לו כשירות לכהן כדיין או כרב עיר".

למעשה, הצעת החוק מבקשת לקבוע כי הרבצ"ר יגיע מהעדה החרדית, שכן הרוב המכריע של הדיינים ורבני העיר מזוהים כיום עם המגזר החרדי - ורק מספר רבנים בתפקידים אלו מגיעים מהציונות הדתית. על פי הצעת החוק של ח"כ זאב, יוכל להתמנות לתפקיד רב חרדי שכלל לא שירת שירות צבאי בצה"ל, ובלבד שיגיע מהעדה החרדית.

ח"כ זאב נימק בהצעת החוק שלו כי "לאחרונה נושא הסדרת הגיור בצה"ל עמד בפתחו של בית המשפט הגבוה לצדק בעניין סמכותה לבצע גיורים והיות שהרבנות הצבאית מגבירה את פעילותה בתחום זה, המצב מחייב הסדרת מינויו של הרב הראשי לצה"ל על-פי קריטריונים של מינהל תקין, על-פי חוק ולאחר התייעצות עם הרבנים הראשיים".

גורמים ברבנות הצבאית ביקרו את הצעת החוק וטענו כי היא כלל איננה מתקבלת על הדעת. "לא ייתכן שרב חרדי שלא שירת שירות צבאי ולא מכיר את המערכת הצבאית, יוכל להתמנות לתפקיד שהוא ביסודו תפקיד צבאי, כקצין בכיר בדרגת תת-אלוף", נטען, "ההתקדמות שנרשמה בשורות הרבנות הצבאית בשנים האחרונות, מאז תקופת הרב אביחי רונצקי ועד לרבצ"ר המכהן, הרב רפי פרץ, תעמוד בסיכון לו תתקבל הצעת החוק של ש"ס".