הרשקוביץ עוקץ את בנט: "דבריו פופוליסטיים"

השר דניאל הרשקוביץ תוקף את יו"ר "הבית היהודי" לאחר שזה העביר ביקורת על המהלך שהעביר לגיוסם של חרדים לשירות האזרחי-לאומי: "למרות הסיסמאות הפופוליסטיות, עשינו מהלך חשוב לעידוד השתלבות החרדים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/12/12 17:20 כה בכסלו התשעג

הרשקוביץ עוקץ את בנט: "דבריו פופוליסטיים"
יחצ, צילום: יחצ

השר דניאל הרשקוביץ מסביר היום (א‘) את המהלך שהוביל לאישור המתווה לגיוסם של חרדים לשירות האזרחי-לאומי, למרות פקיעת ”חוק טל“. בדברים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, ”עקץ“ הרשקוביץ את בנט, שהתנגד למהלך, וטען כי ”למרות הסיסמאות הפופוליסטיות של אי אלו פוליטיקאים, לצערי גם מ‘הבית היהודי‘, עשינו היום מהלך חשוב לעידוד השתלבות החרדים בנשיאה בנטל ובמעגל התעסוקה“.

מוקדם יותר היום אמר בנט בהתייחס למהלך כי ”יש יותר ויותר חרדים שרוצים להתגייס. על הממשלה להפסיק לקנות זמן ולייצר פתרונות ריאליים ליישום בדמות אפיקי שירות שבהם יוכלו החרדים לתרום את חלקם בנשיאה בנטל. ’הבית היהודי‘, כמפלגה גדולה, יפטור את הליכוד משיקולי קואליציה בבואו לקבל החלטות לטובת עם ישראל".

לעומתו, הרשקוביץ הסביר כי ”בשנים האחרונות קלטנו במסגרת השירות האזרחי כל חרדי שחפץ להתנדב, בכפוף לגילו (מדובר בבני 26 ומעלה שהצבא מצהיר כי הוא לא מעוניין בהם). למרבה האבסורד, דווקא ביטול חוק טל שנועד להגביר את השוויון בנשיאה בנטל מנע את המשך קליטת החרדים ונאלצנו לדחות רבים“. הוא מציין כי הצעת ההחלטה שאושרה היום היא ”פרי מאמצים רבים שעשיתי בחודשים האחרונים כשר הממונה על השירות האזרחי-לאומי, מתוך תפיסה שאסור לעצור התנופה שהצלחנו להשיג בעמל רב, תוך שינוי דעת הקהל ברחוב החרדי“.

”האינטרס הלאומי מחייב לאפשר לחרדים שרוצים לתרום למדינה להצטרף למערך השירות האזרחי-לאומי ולקחת חלק בנשיאה בנטל, ואני מברך על כך שהפרקליטות הסירה את התנגדותה ומודה לכל מי שהיו שותפים להחלטה ותמכו בה“, סיכם הרשקוביץ.