הר"מים בעד מפלגת יחד, ראש הישיבה יוצא להגנת בנט

ראש ישיבת ההסדר בשדרות הרב דוד פנדל יצא לטובת בנט ואמר "נפתלי זקף לנו את הגאווה". הר"מים של הישיבה הם דווקא תומכים נלהבים של מפלגת יחד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/02/15 15:01 טו בשבט התשעה

הר"מים בעד מפלגת יחד, ראש הישיבה יוצא להגנת בנט
cc-by-sa-3.0, צילום: cc-by-sa-3.0

הרב משה שחור, הרב דרור אריה והרב אריאל בראלי, המשמשים כר"מים בישיבת שדרות הצהירו כי הם בעד מפלגת יחד ונגד הבית היהודי, אך נראה כי ראש הישיבה בה הם משמשים כר"מים, הרב דוד פנדל, דווקא הינו תומך נלהב בנפתלי בנט.

באירוע שהתקיים אמש באחד האולמות בשדרות קיבל הרב דוד פנדל מראשי איגוד ישיבות ההסדר את בנט בתואר ראש הממשלה הבא והתייחס לסוגיות האקטואליות של המפלגה העומדות על הפרק.

"אחרי הניסון להכניס את אלי אוחנה נפתלי אמר, 'למדתי פרק בצניעות' ואני רוצה להגיד לו שאני למדתי ממנו פרק במנהיגות. אני תמכתי ברעיון. רעיון אדיר שמסביב לשולחן ידברו בו על הכול, על מנת שנהיה כמה שיותר גדולים, כמה שיותר לקרב. גם מאוד הבנתי כשראיתי שזה לא".

צפו:

[embed]

]

לדברי הרב פנדל "מנהיג זה אדם שיודע להסתער קדימה, להגיד אחרי. שחושב בגדול שלא מפוחד מדפוסי מחשבה אחרים. שיודע שיש לו שליחות והוא צריך להביא את כל הציבור איתו".

הרב פנדל התייחס גם לתרומתו של בנט ואמר כי הוא זקף 'לכולנו' את הגאווה. "נפתלי הצליח להחזיר לנו את הגאווה. אני זוכר אותו כשהוא בא ומסתכל לכולם בעיניים והוא אומר לא ישתיקו אותנו. ואני צופה ואומר הוא מדבר בשמי. נפתלי הוא היחיד שמדבר נגד מדינה פלשתינית. האיש שמוסיף עוז לירושלים".

הרב פנדל התייחס גם לצורכי הציונות הדתית והפריפריה וסיפר כי בקדנציה שעברה מנכ"ל משרד השיכון לא התייחס אליו אפילו. "אני בא ממציאות שמנכל השיכון הקודם לא היה מוכן לפגוש אותנו ועכשיו השרים מתקשרים אלי. אנשי העשייה כאן יודעים כמה זה חשוב שהבית יהיה גדול, גדול ורלוונטי".

הרב פנדל הוסיף כי יש להצביע לבית היהודי כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל. "כל מה שמעניין את הציבור האמוני, הציבור שקשור לארץ ישראל ועם ישראל הוא ציונות שיודעת לחבר. ציונות שיודעת לקום בפני הCNN ולא להתנצל. כל פעם שאני שומע את נפתלי מדבר, אני אומר זה מה שרציתי להגיד. אני מבקש אישית להיות פעילים ולהביא כל אחד פה עוד מאה איש".