הרמטכ"ל: למרות הסערה- הרב קרים הוא הרבצ"ר הבא

למרות תגובות זועמות, כותרות עיתונים וניסיונות הכפשה- לאחר שיחת בירור עם הרמטכ"ל יצאה ההודעה כי הרב אייל קרים ימונה לרב הראשי של צה"ל. על פי ההודעה הרב קרים הביע צער אם חייל או חיילת נפגעו מהדברים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/16 16:11 ז בתמוז התשעו

הרמטכ"ל: למרות הסערה- הרב קרים הוא הרבצ"ר הבא
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט הודיע היום (ד') כי חרף הסערה הציבורית, אלוף-משנה אייל קרים ימונה לתפקיד הרב הצבאי הראשי. את ההודעה פרסם הרמטכ"ל אחרי פגישה שאליה זימן את אל"מ קרים בעקבות פרסום דברים שאמר בעבר והתייחסו לסוגיות השונות שאליהן התייחס במסגרת מדור 'שאל את הרב' באתר 'כיפה'.

על פי ההודעה שהוציא הרמטכ"ל, "אל"מ קרים הבהיר במהלך השיחה את כל הסוגיות שעלו בימים האחרונים וכן סוגיות נוספות, והבהיר מעל לכל ספק כי הוא וכל חיילי צה"ל כפופים באופן מלא לפקודות הצבא ולרוח צה"ל. הרב התחייב כי הוא באופן אישי והרבנות בראשותו יכבדו כל אדם באשר הוא אדם ללא הבדלי דת, גזע והעדפה מינית, וכי הוא רואה בצה"ל את צבא העם הקולט לתוכו את כל המתגייסים והמתגייסות באשר הם. הרמטכ"ל דן עם אל"מ קרים על תפקידי הרבנות הראשית והאופן שבו הוא רואה את הרבנות תחת פיקודו, והתרשם כי הרב רואה עמו עין בעין סוגיות אלו".

הרמטכ"ל ציין כי הוא מסתייג ואינו מסכים לניסוח שעלה מהדברים שפורסמו, וכי דברים אלו אינם עולים בקנה אחד עם ערכי צה"ל. הרב קרים, נמסר בהודעה, אמר בשיחה: "גם במרחק הזמן, אם חייל או חיילת נפגעו, אני מביע על כך צער עמוק".