הרמטכ"ל החליט: תבוטל ההתקשרות עם מכונים חיצוניים

הרמטכ"ל החליט לבטל את המכרז לפעילות החינוך בצבא, שהופקדה בשנים האחרונות בידי מכונים חיצוניים, דוגמת הרטמן ובינ"ה. פורום רבנים צבאיים במיל': "מברכים על ההחלטה. מטרתו של צה״ל לנצח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/09/16 20:21 כד באלול התשעו

הרמטכ"ל החליט: תבוטל ההתקשרות עם מכונים חיצוניים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, החליט לבטל את המכרזים לפעילות החינוך בצבא. משמעות ההחלטה, תבוטל ההתקשרות עם מכונים חיצוניים בכל מה שקשור להנחלת זהות יהודית וערכי צה"ל.

בשנים האחרונות מי שהיו אמונים על נושאי החינוך בצבא, הם מכון הרטמן וארגון בינה. פעילותם של שני המכונים והמרצים שהובאו מטעמם, עוררו לא פעם סערות רבות וחיכוך מתמיד, במיוחד עם החיילים הדתיים והמסורתיים. אחד הארגונים שנקט בקמפיין אגרסיבי בכדי לדחוק את רגלי המכונים הללו מצה"ל היה ארגון לביא. גורמים בצה"ל אומרים שמטרת ההחלטה של הרמטכ"ל היא להוציא ולהרחיק את הצבא מכל ויכוח פוליטי כזה או אחר.

מי שימלא את החלל שיותירו מכון הרטמן ובינה, ומי ינהל מעכשיו את כל נושא החינוך והנחלת הערכים בתוך הצבא, יהיו קצינים מתוך המערכת הצבאית, בדיוק כפי שהיה עד לפני כ- 10 שנים. כמו כן, לא נמסר מה יעלה בגורל הרצאות של מרצים חיצוניים שנהגו במשך שנים רבות להרצות במסגרות ובקורסים הצבאיים השונים.

מפורום רבנים צבאיים במילואים נמסר כי הם "מברכים על החלטת הרמטכל להפסיק את ההתקשרות עם ארגונים חוץ צהליים בתחום החינוך. מטרתו של צה״ל לנצח במלחמה ולהביס את האוייב. לצערנו, הארגונים המדוברים הגבירו פילוג והרחיקו את צה״ל ממטרתו. הרבנות הצבאית בקבע ובמיל׳ תמשיך לשרת את כלל חיילי צה״ל בנאמנות, למען מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל, צבא יהודי במדינת ישראל".

מרכז ליב"ה שהוביל יחד עם ארגונים נוספים את המאבק על רוחו של צהל בירך גם הוא על החלטת הרמטכל להפסיק את ההתקשרות עם ארגונים חוץ: "לצערנו, אותם ארגונים החדירו רוחות זרות שפגעו באחדות חיילינו וברוח הלחימה של צהל.

נמשיך לפעול -לשמור על הצבא מחוץ לכל מחלוקת, לחזק את עוצמתו של צהל ואת יהדותה של מדינת ישראל".