הרמטכ"ל בפקודת היום לחיילי צה"ל: "עלינו החובה להמשיך את חזון התקומה"

בפקודת היום שהופצה לכלל חיילי וקציני צבא ההגנה לישראל כותב ראש המטה הכללי, רא"ל גדי אייזנקוט: "שאו בליבכם את זכר יַקיריהם שנספו ובכך תבטיחו חיי עולם לדור שנעקד ונאבק על נפשו ועל רוחו"

חדשות כיפה 23/04/17 19:12 כז בניסן התשעז

הרמטכ"ל בפקודת היום לחיילי צה"ל: "עלינו החובה להמשיך את חזון התקומה"
פלאש 90. Ohad Zwigenberg, צילום: פלאש 90. Ohad Zwigenberg

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, פרסם פקודת יום ליום השואה והגבורה וציין כי מחובתנו "לזכור את ההולך ונעלם – דור השורדים". 

כך כתב הרמטכ"ל בפקודה שהופצה לכל חיילי וקציני צבא ההגנה לישראל:

"מפקדי צה"ל, חייליו ועובדיו, לפני קרוב לשמונים שנה נעקרו מיליוני יהודים מביתם, הופרדו באכזריות ממשפחותיהם ונשלחו אל מותם. האדמה החרוכה שנותרה מלַהבות הכבשנים אינה מספרת דבר על האנשים שנרצחו עליה; בתי הכנסת הדוממים באירופה אינם מאפשרים לשמוע את תפילות השִיבה לציון שהתנגנו בהם בעבר; אינספור זוגות העיניים הניבטות מהתמונות שנותרו אינן מרמזות על תעצומות הנפש של בעליהן. שישה מיליון יהודים נרצחו בשם הגזענות והשנאה, ואף אחד מאיתנו לא ישכיל לספר את שיכלו להיות. 

 

לוחמת מרד גטו ורשה, צִבְיָה לוּבֶּטְקִין ז"ל, אמרה: "ורק התחושה כי שם, בארץ הרחוקה, ישנו בית ההוגה בנו – רק היא קיימה אותנו בחיים". קרוב לשמונָה עשורים מפרידים בין הימים שבהם הופשטו בני עמנו מכבודם ונרצחו בקור רוח בידי אדם, ובין עמידתכם האיתנה היום בשורותיו של צבא ההגנה לישראל – הארץ שאליה ערג עם ישראל בשעותיו הקשות ביותר. העם היהודי שניצל מכילָיון, זכה לחזות בהתגשמות החזון הציוני ולהעמיק את שורשיו בארצו. עלינו הוטלה החובה להמשיך את חזון התקומה ולממש את משימותינו בנחישות, בעוז רוח ובאחריות. 

 

השנה נציין יובל למלחמת ששת הימים, שבמהלכה רשם צה"ל ניצחון מפואר. בני עמנו שבזמן השואה ייחלו לכוח מגן שיחלצם מזַוועות הצורר הנאצי, לחמו במלחמה הזאת כחיילים וכמפקדים בצבא ההגנה לישראל. באומץ לב ומתוך תחושת שליחות היסטורית הם אחזו בגבורה במגן ובחרב, ובכך הבטיחו את גורלו ואת המשך קיומו של העם היהודי במדינתו. 

 

מפקדי צה"ל וחייליו, השגשוג והפריחה שלנו כאן, על אדמת הארץ, מחייבים אותנו לזכור את ההולך ונעלם – דור השורדים. ככל שחולפות השנים, כך גדֵלה האחריות הלאומית שעל כתפינו: להיות קול בעבורם ולהעביר את לפיד הזיכרון לדורות הבאים. דווקא בתוך חשכת השואה, אנחנו נדרשים להאיר ולבדל את דמותו של היחיד. בעבור רבים מהשורדים, אתם – העומדים על משמר הארץ יומם וליל – הם פני הניצחון. ספרו את סיפוריהם, שאו בליבכם את זכר יַקיריהם שנספו ובכך תבטיחו חיי עולם לדור שנעקד ונאבק על נפשו ועל רוחו. 

 

בשער הכניסה למחנה ההשמדה בוכנוולד כתבו המרצחים הנאצים באותיות ברזל: "כל אדם לגורלו". היום, בהישמע הצפירה, נזקוף קומתנו ונישא הבטחה: נוסיף לפעול יחד למען גורל חיינו המשותפים ולהבטיח את קיומה של מדינת ישראל – ביתו היחיד של עם ישראל. יהי זכר הקדושים ברוך".