הרמב"ם בתלת מימד

מתחם קבר הרמב"ם שבעיר טבריה ישופץ בהיקפים נרחבים, לרבות קירוי המקום בזכוכיות ואף קרן לייזר שתנשא לגובה של 25 ק"מ מעל המקום

חדשות כיפה אורי פולק 17/04/12 10:21 כה בניסן התשעב

הרמב"ם בתלת מימד
Almog, ויקיפדיה עברית, צילום: Almog, ויקיפדיה עברית

מתחם קבר הרמב"ם בעיר טבריה יעבור בקרוב שדרוג משמעותי ומתיחת פנים תיירותית. ההחלטה על הפרויקט הצפוי התקבלה סופית לאחר ביקורו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו במתחם הקבר, לפני כשלושה שבועות, עת קיים בטבריה ישיבת צוות השרים לקידום ענייני העיר.

ראש הממשלה קידם בברכה את רצונו של ראש עיריית טבריה זוהר עובד לפיתוח מתחם הרמב"ם כחלק מהתכניות לשימור ופיתוח אתרי המורשת בעיר. כזכור, בישיבת צוות השרים החליט ראש הממשלה כי תלמידי ישראל יערכו סיור חינוכי בקבר הרמב"ם ולומדים על מורשתו הענפה שמלבד ההלכה היהודית, עסקה גם בפילוסופיה וברפואה באמצעות צמחי מרפא.

ראש הממשלה ביקש אז משר החינוך גדעון סער לשלב את הסיור החינוכי בקבר הרמב"ם כחלק מתכנית הלימודים, כפי שנעשה לפני מספר שנים עת ביקרו התלמידים במנהרות הכותל.

הפרויקט התיירותי והחינוכי הרווי בתכנים שייצא לדרך במתחם קבר הרמב"ם צפוי למשוך אליו מבקרים רבים אף יותר מכמות המבקרים הגדושה הפוקדת את הקבר מידי יום. במסגרת השיפוץ במקום מתוכנן, בין היתר, קירוי של מתחם הקבר בזכוכיות ובהן אפקטים של שלהבת תלת מימד וקרן לייזר שתצא מתוכה ותתנשא לגובה של 25 ק"מ. קרן לייזר בה יוכלו להבחין ממרחק של עשרות ק"מ.

ראש עיריית טבריה ציין כי "מתיחת פנים ושדרוג מתחם הרמב"ם תחייה את העיר טבריה גם ברמה הרוחנית. מתוכנן פרויקט שיהפוך את העיר טבריה וההשקעה במורשת שלה אור לגויים".