הרי ירושלים ויו"ש יצבעו לבן בצהריים

סופת השלגים צפויה להתחיל כבר בצהריים ובבירה ובהרים הגבוהים נערכים לקראתה במלוא הכלים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/02/15 09:47 ל בשבט התשעה

הרי ירושלים ויו"ש יצבעו לבן בצהריים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סופת השלגים שצפויה לרדת היום בצהריים מכניסה את כל מערכות הכוננות לציפייה דרוכה. היום צפויה ירידה ניכרת בטמפרטורות, גשם ירד מצפון הארץ-הנגב מלווה סופות רעמים וברד. בחרמון ירד שלג שיתפשט בבוקר להרי הצפון. משעות הצהריים צפוי לרדת שלג גם בהרי המרכז ובירושלים והוא צפוי להתארח גם בערים בהם השלג נדיר במיוחד.

בירושלים נערכו לסופה במלוא הכוח, מפלסות נמצאות כבר בצמתים וממתינות לשלג בתוספת לשקי המלח המסורתיים שבלעדיהם נראה שהסערה אינה נחשבת. משטרת ישראל תסגור את צירי הכניסה לעיר בהתאם להערכות המצב וירידת השלג על מנת למנוע אנשים שתקועים בכבישים במשך שעות ארוכות כמו בסופה בשנה שעברה, במשטרה ובעירייה ממליצים להקדים את ההגעה והיציאה מהבירה עד לשעה 12:00.

התחבורה הציבורית כרגע עדיין פועלת במתכונת רגילה והיא תמשיך לפעול על פי הנחיות המשטרה ובתיאום עם עיריית ירושלים.

(צילום: דוברות משטרת ישראל)

בדומה לסופה לפני כחודש גם הפעם התנפלו התושבים על רשתות המזון וביצעו קניות גדולות מחשש הגיוני שהאספקה לקראת שבת תהיה משובשת.

התלמידים פתחו את חודש אדר כיאות וכראוי בשמחה רבה, הלימודים בבתי הספר בירושלים יסתיימו בשעה 12 בכדי לפזר את התלמידים לפני השלג, במועצה המקומית אפרת הוחלט שלא לקיים היום לימודים במוסדות החינוך כלל.

גם מחר (יום שישי) גשום וסוער, שלג ירד בהרי הצפון והוא צפוי להתפשט בשעות הצהריים -אחר הצהריים להרי המרכז ולירושלים. גם בליל שבת צפוי לרדת שלג בצפון מגובה 350 מטר ומעלה ובמרכז מ-450 מטר ומעלה. באצבע הגליל וברמת הגולן עשוי לרדת שלג באוויר מקו גובה 150 מטר ומעלה.


(צילום: מיכאל אזולאי)

בחברת החשמל נערכים אף הם לסופה, לאור מזג האוויר החורפי והעומס בביקושים לחשמל, פועלים צוותי חברת החשמל בכוננות מיוחדת הכוללת תגבור העובדים בשטח, על מנת לתת מענה מיידי ככל הניתן לתיקון תקלות ולגידול בביקושים.

חברת החשמל פונה לציבור הדתי ומבקשת להשתמש בחשמל באופן מושכל בערב כניסת השבת ובצאת השבת. במזג אוויר חורפי וקר היקף השימוש במכשירי חשמל בכלל ובמכשירי חימום בפרט, גדל באופן משמעותי ובפרק זמן קצר יחסית.

במקומות בהם אין התאמה בין תשתית החשמל בבית לגודל ולהיקף מכשירי החשמל המופעלים בו-זמנית, עלולות להיגרם תקלות, הפרעות בקווים ונזקים לתשתיות החשמל, ובעקבות כך, גם עלולות להיגרם הפסקות חשמל. לפיכך, בטרם כניסת השבת, מומלץ להסיט, ככל האפשר, את הפעלת המכשירים כמו מכונת כביסה, מייבש כביסה, תנור בישול ואפייה למועד מוקדם יותר. חלוקת העומסים תוריד את שיאי הביקוש הנקודתיים.

כמו כן מבקשים בחברת החשמל, לא להפעיל בו זמנית במהלך השבת מכשירי חשמל רבים ולווסת את הפעילות בעזרת שעון השבת.

הסופה אמורה להיחלש במהלך השבת אך עדיין צפוי להיות קר מהרגיל בליווי גשמים.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=uZp1cf5vhv0[/embed]

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן