הרב שרלו מתנגד לפריימריז ב"בית היהודי": זה פתח לשחיתות

ראש ישיבת פתח תקווה מתנגד להחלטת ועדת מפקד "הבית היהודי-מפד"ל" לקיומם של פריימריז לבחירות לראשות המפלגה, בטענה כי מדובר בשיטה מושחתת המובילה לרשימה בלתי מאוזנת

חדשות כיפה אורי פולק 19/01/12 16:15 כד בטבת התשעב

הרב שרלו מתנגד לפריימריז ב"בית היהודי": זה פתח לשחיתות
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, תוקף היום (ה') את החלטת ועדת מפקד "הבית היהודי-מפד"ל" לקיומם של פריימריז לבחירות לראשות המפלגה. בתשובה הלכתית שמסר באתר ישיבת פתח תקווה טען הרב שרלו כי "הנזק של פריימריז הרבה יותר גדול מהתועלת שלהם".

הרב שרלו, שאמנם טוען כי דעתו בעניין הפריימריז איננה הלכתית אלא ציבורית, סבור עם זאת כי "בראש ובראשונה מדובר בכשל מהותי. התכונות הנדרשות כדי להיבחר בבחירות מקדימות שונות מאלה הנדרשות לתפקוד בכנסת ובממשלה. כדי להיבחר צריך לעבור מסך, לדעת להבטיח דברים יפים, ליצור קשר טוב עם הבריות. כדי לתפקד צריך להיות פרלמנטר מעולה, איש משא ומתן ופשרות והסכמות וויתורים, איש מקצוע. יוצא אפוא שאנחנו בוחרים בשיטה שכמעט מבטיחה את הפער בין מי שייבחר ובין היכולת שלו להיות שליח ציבור ראוי".

לטענתו של הרב שרלו, השיטה של בחירות מקדימות עלולה לבחור רשימה לא מאוזנת שאינה מייצגת את כל הצדדים הנבחרים. "יש שיטות מסוימות שאפשרו תיקונים, אולם בחירה בפעם אחת בסופו של דבר עלולה ליצור רשימה מאוד בעייתית, שאפשר שרבים לא יוכלו להזדהות איתה", הוא קובע.

לדבריו, "כמי שרגיש מאוד לעניינים מוסריים ולמאבק בשחיתות - בחירות מקדימות מכניסות את כל המרכיבים לפרשיות שחיתות". הוא הזהיר בתשובתו כי "זה לא הכרחי שכך יהיה, אולם כמעט בטוח שכך יקרה: מדובר בהכנסת כסף רב, במפקדי ארגזים, בניסיונות השתלטות". כמו כן טוען הרב שרלו כי "בחירות מקדימות מכניסות הרבה דם רע, לשון הרע, יחסי אנוש שקשה לתקנם לאחר מכן".

"אני מוכן לוותר על השתתפות בבחירות המקדימות, ולמסור את ההכרעה לגבי הרשימה לוועדה המסדרת, שתוקם על ידי אנשים אמיצים שטובת העניין נגד פניהם ואין הם נופלים ברשת האינטרסים", סבור הרב שרלו. לאור החלטת ועדת מפקד המפלגה, הביע הרב שרלו תקווה כי "מה שאני צופה לא יתקיים, ויתברר בסופו של דבר שטעיתי, ואכן התוצאות והתהליך של הבחירה יצדיקו את עצמם".


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן