הרב שרלו: מי שמנסה לגרור את הרבנים לפוליטיקה שותף לביזוי התורה

הרב יובל שרלו יוצא נגד הניסיונות לגייס את הרבנים לטובת תמיכה פוליטית. צפו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/02/15 16:14 ל בשבט התשעה

הרב שרלו: מי שמנסה לגרור את הרבנים לפוליטיקה שותף לביזוי התורה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב יוברל שרלו, ראש ישיבת אמי"ת אורות שאול ברעננה, יוצא בסרטון 'דרך קצרה' - פרויקט משותף של הישיבה ושל כיפה, נגד הניסיונות לגייס תמיכה רבנית במפלגות, ולויכוחים בין רבנים בנושא בשבועות האחרונים.

"מי שמנסה לגרור את העולם הרבני לתוך הפסיקה הפוליטית שותף לביזוי הרבני הגדול שמתרחש בימים האחרונים ועושה טעות הרת האסון גם למדינה וגם לעולם התורה", מבהיר הרב שרלו.

צפו בסרטון המלא:

[embed]

]

לדברי הרב שרלו "אחת הבעיות בדיונים פוליטיים היא הצורך בהגדרות, כי אם לא מגדירים את הדברים מדובר בסיסמאות והטחות האשמה. זה תוקע את הנושא ברמה שטחית ולא עוסקים ברמה העיקרית".

השאלה היא לא עמדת ההלכה או היהדות מכיוון שדברים אלו אינם מתבררים בהקשר לבחירות או במערכת הפוליטית אלא בבית המדרש", מסביר הרב שרלו. "כשדנים בחוק הגיור, חוק הפונדקאות, חוק השבת או חוק החמץ השאלה היא מה אנו מצפים ורוצים שהמדינה תהיה מופקדת עליו".

"העובדה היא שאין מפלגה דתית שסוברת שהמדינה צריכה להיות מנוערת לחלוטין מזהותה היהודית", מוסיף הרב שרלו. "הויכוח הוא על המנעד - מה מבין הדברים שקיימים אנו מצפים שמדינת ישראל תאכוף ותבנה את זהותה על פיו, ושם יש מקום לויכוחים. "האם מפלגה שמתנגדת לחוק החמץ היא מפלגה פחות דתית ממפלגה אחרת? מה פתאום. הויכוח הוא לא על השאלה האם צריך לשמור על איסור חמץ מכיוון שבכך אין ספק בקרב יראי שמים. הויכוח הוא האם אני מצפה שהמדינה תאכוף את האיסור לאכול ולמכור חמץ".

"צריך לעשות דיון מתמיד ביננו לבין עצמנו בשאלה כיצד היינו רוצים שזהותה היהודית של המדינה תתאפיין - בגירושין, בנישואין, בכשרות, בגיור, בשבת. יש חשיבות עליונה שכל אחד יציג את עמדתו, רק שלא יעבדו עלינו. תגידו מה אתם חושבים, תבקשו את המנדט מהבוחרים. המחויבות של חברי הכנסת היא לציבור הבוחרים. מה שהבטיחו לפני הבחירות הם חייבים לקיים ואסור להם ואסור להם לציית לכל מני גורמים שעומדים מחוץ למערכת", אומר הרב שרלו.

"חלק בלתי נפרד מהחקיקה הדתית והתורנית, מזהותה היהודית של מדינת ישראל, היא הצדק החברתי ובשורת התורה בתחום שבין אדם לחברו. זה ממש הריסת התורה כאשר תשומת הלב שלנו בנושא זהותה היהודית של המדינה ניתנת רק לדברים שעליהם מדברים כיום. מה עם איזון של לשון הרע מול חופש הדיבור? מה עם הגזל הנורא שמבוצע על ידי המקורבים לשלטון שדאגו לטובות הנאה מפליגות? מה עם היחס לגר, ליתום ולאלמנה? זה חלק בלתי נפרד מזהותה היהודית של המדינה וראוי לכל מפלגה שאלו הנושאים אותם היא רוצה להציג לבטא אותם במציאות", מסכם הרב שרלו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן