הרב שרלו מותח ביקורת על הוצאות בית ראש הממשלה נתניהו

הרב יובל שרלו מתייחס להוצאות המוגזמות של בית ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזהיר כי "כשחיים חיי עושר מופרזים, נופלים בניצול כספי ציבור שלא כדין"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/12/13 21:36 ה בטבת התשעד

הרב שרלו מותח ביקורת על הוצאות בית ראש הממשלה נתניהו
כיפה, צילום: כיפה

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אמי“ת ”אורות שאול“, מותח היום (א‘) ביקורת על סעיפי ההוצאות של בית ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר נחשפו בשבוע שעבר והצביעו על סך הוצאות מוגזם בחשבונות המים ובסעיפי מותרות נוספים.

הרב שרלו טען בראשית דבריו כי מחד ישנו צורך בזהירות ”שלא לבקר דברים בלי שאנו יודעים את העובדות ומבלי שאנו יודעים כמה סביר שבית ראש ממשלה יוציא כדי שנוכל להשוות“, אך הבהיר מנגד כי ”צריך לברוח כמפני אש מהבכיינות של הטוענים להתנפלות שאינה במקומה על ראש ממשלה, בלי לענות על הטיעונים עצמם“.

הוא טען בדבריו כי הציבור צריך להפנות תביעה מוסרית אל ראשי הממשלה ומנהיגי הציבור: ”אל תרבו“. כלומר, ”בכל מקום בו אתה חי חיי עושר מופרזים אתה נופל בניצול כספי ציבור שלא כדין, ואורבת לך הסכנה שתיפול למקומות גרועים בהרבה: להתנשאות, אטימות, זלזול, שחיתות והתדרדרות“.

”קריאתנו לראש הממשלה צריכה להיות זאת: אנחנו לא יודעים מספיק כדי לבחון את חייך. ברם - אתה כן יודע“, הוסיף הרב שרלו, ”עבור על כל סעיפי התקציב, באופן אישי, וצמצם בהם ככל שאפשר וככל שנכון, לפחות לפי שיקול דעתך. כדי שתוכל להתייצב מול הציבור ולהצדיק את הכל; כדי שתוכל להתייצב מול עצמך ולהצדיק את הכל; כדי שתוכל להתייצב בפני האלוקים ולומר כי אכן אתה משרת הציבור ולא הציבור משרת אותך. כך תעשה טוב יותר מאשר המציאות שאתה נוהג בה היום“.