הרב שרלו לכיפה: פורום תקנה הוא גוף חשוב, אבל לא מספיק

בראיון לכיפה מסביר הרב שרלו כי יש צורך בשינוי דרמטי בטיפול בפגיעות מיניות, ומוסיף, "פורום תקנה נותן מענה חלקי בלבד. התירוץ של כבוד רב או איסור לשון הרע משמש למניפולציה בידי הפוגעים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/06/15 13:06 ה בתמוז התשעה

הרב שרלו לכיפה: פורום תקנה הוא גוף חשוב, אבל לא מספיק
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"יש צורך בשינוי דרמטי בטיפול בפגיעות מיניות. פורום תקנה הוא צעד ראשון, אך חיוני לעשות הרבה יותר", אומר הרב יובל שרלו, מבכירי רבני צהר, בראיון ל'כיפה' על רקע תחקיר בידיעות אחרונות בו נחשפו עשרות רבנים שנתנו מענה בעייתי לתחקירנית שפנתה אליהם עם תלונה על הטרדה מינית.

"חייבים לעשות שינוי", אומר הרב שרלו ופורס את משנתו בנושא. “יש צורך לבנות קוד אתי שמבוסס על ההלכה, ומעבר לאיסור ייחוד, גם להרחיק בני אותו מגדר זה מזה. יש להימנע מחיבוקים ונשיקות בין בנים וכדומה".

בנוסף, אומר הרב שרלו, “חייבים להבין שההלכה יכולה להיות מנוצלת כדי למנוע תלונות. חובת כבוד רב או איסור לשון הרע יכולים להפוך למניפולציה בידי הפוגעים. חייבים ללמד את ההלכה ולהבהיר מתי חובת הטיפול בבעיה קודמת לכבוד רב או הלכות לשון הרע".

"העובדה שיש אנשים שלא מטפלים בבעיות כאלו בגלל סיבות כמו כבוד הקב"ה היא חילול השם אדיר. פגיעה מינית זה לא רק שולחן ערוך והלכות יבשות אלא גם פגיעה חמורה ביותר בין אדם וחברו. ניצול אדם אחר. מעבר לשאלות של צניעות צריך גם לדבר על חומרת הפגיעה".

בדבריו התייחס גם לפורום תקנה, אותו הקים עם רבנים ורבניות נוספות, ואומר כי מדובר בפתרון חלקי בלבד, וכי יש צורך לפעול לתיקון רחב יותר. “פורום תקנה נתן מענה כמעט ורק לציונות הדתית, והוא מטפל רק בבעלי סמכות. הפורום עשה שינוי קטן, אבל יש מאות פגיעות שפורום תקנה לא יכול לטפל בהם וחייבים לתקן את המצב המעוות הזה".