הרב שרלו: לא נכון לפתוח בקשר בין בנים לבנות בגיל הנעורים

הרב יובל שרלו מסביר כי נקודת המוצא בנוגע ליחסים רומנטיים בין נערים לנערות היא שהדבר מנוגד לדרכה של תורה. יחד עם זאת הוא מבהיר: אם הם נמצאים בקשר ניתן להמשיכו ולהפוך אותו לאתגר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/10/14 13:49 ב בחשון התשעה

הרב שרלו: לא נכון לפתוח בקשר בין בנים לבנות בגיל הנעורים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם מותר לבני נוער להיות בקשר רומנטי? הרב יובל שרלו סבור שלא. בתשובה לשאלה בנושא זוגיות בין נער לנערה באתר מורשת קובע הרב שרלו כי "דומה שלא יהיה פוסק הלכה שיחלוק על נקודת המוצא, והיא שקשר הדוק ואינטימי בגיל הנעורים הוא דבר המנוגד להדרכתה של תורה.

"לפיכך", מסביר הרב, "אם היית שואל האם לפתוח בקשר זה, להתחיל במסע, להתקרב - התשובה הייתה חד משמעית שהדבר אינו נכון לעשותו. בוודאי שאם קשר כזה גורם לנפילות בנושא צניעות".

השואל, תלמיד בכיתה י"ב אומר כי הוא מגדיר עצמו כאדם השואף לקיים תרי"ג מצוות ומאמין בקב"ה. "אחד הדברים המשמעותיים בחיי הוא קשר זוגי שאני נמצא בו עם בת גילי", הוא כותב. "הקרש קידם אותנו גם מבחינה דתית וגם מבחינה מוסרית. ברור לנו שהקשר הוא במטרה להינשא בבוא הזמן". השואל מספר כי בעקבות ויכוח עם אחותו הוא יצא בתחושה כי אם הוא מעוניין להיות בקשר הוא צריך להגדיר עצמו כ'דתי לייט', ואם לא הוא צריך להיפרד מחברתו וללכת 'עד הסוף'.

הרב שרלו עונה ומסביר כי "השאלה היא במצב בו אתה נמצא, בו הקשר קיים, בו הוא קידם אתכם מבחינה מוסרית ואישית, בו אתם רואים כעת את המטרה להינשא, ובו אתם שומרים על גדרי ההלכה. במצב שכזה, כתבתי פעמים רבות שההדרכה הנכונה היא להמשיך ולהפוך את הקשר הזה לאתגר. האתגר משמעו חיצוני - עיצוב הקשר הזה על פי הלכות ייחוד, איסור מגע, הימנעות מקלות ראש, מאבק בהרהורים רעים וכדו', ופנימי - המשך העצמת ההתקדמות הרוחנית, המוסרית, הערכית והצניעותית שבדרך זו".

"עזוב את ההבלים הקשורים בהגדרות (חרד''ל, דתי לייט וכדו')", ממשיך הרב שרלו וכותב. "אתה לא צריך להגדיר את עצמך אלא כעובד ד' ומבקש את הדרך היותר נכונה. כאמור, בהתאם לנסיבות של החיים שאתה נמצא בהם. גם ההנחה של אחותך כאילו בעיות הצניעות במחשבה ובהרהור נפתרות כאשר מנתקים מגע - היא מפוקפקת מאוד מבחינה עובדתית".

"אין שום דבר שניתן להגדירו כדבר ''היחיד שחשוב'' בחיים הדתיים. אין משהו שהוא יחיד חשוב, אלא עולמה של תורה עישר ומורכב. הלכה היא בוודאי דבר מאוד מאוד מאוד חשוב".