הרב שרלו: חייבים להתנגד לחוק ישראל היום

הרב יובל שרלו קובע כי "ההלכה מתנגדת ל´תפירת´ חוק למידות המכוונות לגוף מסוים אחד ונגדו", ומבהיר כי יש להתנגד לחוק ישראל היום מכיוון ש"זהו חוק שעושה מניפולציה על עקרונות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/11/14 14:29 כ בחשון התשעה

הרב שרלו: חייבים להתנגד לחוק ישראל היום
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חוק ישראל היום שעבר אתמול (ד') בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ממשיך לעורר סערה. הרב יובל שרלו פרסם מאמר בו הבהיר כי יש להתנגד לחוק מכיוון שהוא חוק מניפולטיבי ומכוון כלפי גוף אחד בלבד.

לדבריו, "להלכה יש עמדה חד משמעית כאשר מדובר בחוסר יושרה של תהליך הדיון. ההלכה מתנגדת ל'תפירת' חוק במידות המכוונות לגוף מסוים אחד ונגדו, ההלכה מתנגדת לעקרונות מוסריים, שלו היו מופנות לכיוון אוהבו של האדם - הוא היה מתנגד להם, והוא תומך רק כאשר הם מכוונים ליריביו, ההלכה מתנגדת לחוסר נקיות ציבורית, ולקשר שבין טובות הנאה (גם אם הן לא כלכליות) ובין עמדות וההלכה מתנגדת לחוסר קוהרנטיות, ולכך שערוצי תקשורת אחרים יכולים להיות בחינם".

"בשל נקיות הדיון והציבור", ממשיך הרב שרלו, "בשל היושרה וחיפוש האמת, אפשר לדון בחוק זה כאשר נמצאים מאחורי ״מסך הבערות״, ומכאן והלאה לאפשר או לא לאפשר פרסום עיתון בחינם. אולם כאשר מדובר בדיון הנוכחי נראה לי כי כל בעל מצפון ויושרה חייב להתנגד לו. זהו חוק שעושה מניפולציה על עקרונות, ומתחפש לחוק שהוא לטובת הציבור ונקיות הויכוח הציבורי, ובשל כך - חייבים להתנגד לו".

מדובר בעמדה ראשונה של רב העוסק בנושא, אך אישי ציבור רבים הבהירו כי הם מתנגדים לחוק, ביניהם רוב חברי הבית היהודי. עם זאת, חברי הכנסת הבולטים, יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט, וחברת הכנסת איילת שקד, החתומה על החוק, העדיפו להיבצר אתמול מהמליאה ולא הצביעו בעד או נגד החוק. חבר הכנסת מוטי יוגב כינה את החוק אתמול "יום שחור לדמוקרטיה".